کد مطلب: ۸۲۰۴۴۴

۵۰ درصد متقاضیان خودروهای مونتاژی انصراف دادند

50 درصد متقاضیان خودروهای مونتاژی انصراف دادند

مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: تعدادی از متقاضیان خرید خودروهای داخلی و مونتاژی که در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده بودند، از خرید انصراف دادند. اما علت این اتفاق چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی تقدسی گفت: 50 درصد از متقاضیان خودروهای مونتاژی که در دور اول عرضه یکپارچه خودرو در سامانه، ثبت نام کرده بودند بعد از فراخوان خودروساز نسبت به واریز وجه خرید خودرو اقدام نکردند و به این ترتیب از خرید خودرو انصراف داده‌اند که همین امر موجب خالی شدن ظرفیت برای خودروهای مونتاژی شده است.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو افزود: در مورد خودروهای تولید داخلی نیز 20 درصد از ثبت‌نام کنندگان در دور اول عرضه یکپارچه بعد از فراخوان خودروساز برای واریز وجه اقدام نکردند و به این ترتیب از خرید خودرو های داخلی انصراف دادند و در حوزه خودروهای داخلی نیز این اقدام مشتریان موجب ایجاد ظرفیت خالی شد.

علت انصراف از خرید خودرو چه بود؟

تقدسی گفت: به‌نظر می‌رسد دلیل عدم تمایل مشتریان نسبت به واریز وجه خرید خودرو و تحویل خودرو،‌ روند کاهشی قیمت خودروها در بازار باشد.

نتایج نوبت‌دهی 24 خرداد اعلام می‌شود

وی‌ اظهار داشت: روز گذشته با حضور نهادهای نظارتی، اولویت بندی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو انجام شده و براساس زمان بندی تعیین شده، نتایج نوبت‌دهی در 24 خرداد اعلام می‌شود.

تقدسی بیان داشت: همان‌طور که از قبل نیز در سامانه یکپارچه اعلام شده است بعد از اعلام نتایج نوبت دهی در روز 24 خرداد، بانک‌ها مکلف‌اند 100 میلیون تومان پول بلوکه شده متقاضیان خرید خودرو را آزاد کنند تا مردم بتوانند این پول را از حساب‌شان برداشت کنند.

فرآیند دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی از 20 اردیبهشت 1402 آغاز شد به‌طوری که متقاضیان خرید خودرو از طریق این سامانه در فاصله زمانی 20 تا 29 اردیبهشت فرصت داشتند تا نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت نزد بانک‌ها اقدام کنند.

بعد از این مرحله و پایش اطلاعات مشتریان، متقاضیان که شرایط لازم را داشتند می‌توانستند در بازه زمانی 3 تا 10 خرداد نسبت به انتخاب خودرو در سامانه اقدام کنند و روز گذشته نیز با حضور نهادهای نظارتی مراسم اولویت بندی تحویل خودروها انجام شد و در نهایت نیز روز 24 نتایج اولویت بندی تحویل خودروها اعلام می‌شود.

هدف از این طرح؛ عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرمین

    حرف بیخود میزنن که میگن بخاطر روند کاهشی قیمت خودرو در بازاره. در واقع همچنان قیمت بازاراختلاف زیادی داره با قیمت کارخانه. انصراف از خرید بخاطر افزایش یافتن قیمت نجومی خودروهای ثبت نامی هستش .متقاضی روی قیمت اسفند1401 حساب باز کارده بود که الان تا خرداد ماه 1402 چند بار افزایش دادن و بودجه اکثر متقاضیان نرسید که واریزی انجام بدن.بطور مثال رانا پلاس اسفند ماه 215 تومن بوده فروردین ماه شده 264 تومن به اضافه بیمه و عوارض و مالیات و …شده 303 تومن .اردیبهشت دوباره افزایش خورده شده 321 تومن و الان خرداد ماه باز 7 میلیون افزایش خورده شده 328 میلیون تومن.خب طبیعیه با این همه افزایش خیلی ها انصراف میدن چون ندارن.