فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۲۱۵۰

خبر جدید از سامانه یکپارچه خودرو/ نحوه عرضه خودرو تغییر می‌کند؟

خبر جدید از سامانه یکپارچه خودرو/ نحوه عرضه خودرو تغییر می‌کند؟

مدیر روابط شورای رقابت ضمن تاکید بر اینکه هر تغییر در مورد نحوه عرضه خودروها منوط به تصمیم و تصویب شورای رقابت است، اعلام کرد که طی چند روز آینده اطلاعیه برای عرضه در قالب مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها منتشر خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط شورای رقابت ضمن تاکید بر اینکه هر تغییر در مورد نحوه عرضه خودروها در سامانه یکپارچه خودرو منوط به تصمیم و تصویب شورای رقابت است، اظهار کرد: هرگونه تغییر در نحوه عرضه خودروها بایستی مصوبه شورای رقابت را داشته باشد؛ بنابراین بدون مصوبه شورای رقابت امکان تغییر در نحوه عرضه خودرو وجود ندارد و سامانه یکپارچه خودرو حذف نشده است.

مدیر روابط شورای رقابت خاطر نشان کرد: عرضه خودرو مانند قبل در بستر سامانه فروش یکپارچه ادامه خواهد داشت؛ عرضه خودرو همچنان به شیوه قبلی است و سامانه یکپارچه عرضه خودرو به‌ کار خود ادامه می‌دهد.

آخرین خبر از مرحله سوم عرضه در سامانه یکپارچه خودرو

وی با بیان اینکه تصمیم‌ها براین بود تا اوایل هفته گذشته، عرضه مرحله سوم خودروها از طریق سامانه یکپارچه خودرو صورت پذیرد اما در پی جلساتی که برگزار شده است، احتمالا طی چند روز آینده اطلاعیه مربوط به عرضه دور سوم در سامانه یکپارچه خودرو بارگذاری و منتشر خواهد شد و طی هفته‌های پیش‌رو مرحله سوم اجرایی می‌شود.

در پی اخبار منتشر شده مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودروها، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را تکذیب و از برنامه‌ریزی برای توازن‌بخشی به عرضه و تقاضا در تولید و بازار خودرو خبر داده است.(ایسنا)

سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود؟

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: دولت تا کنون دو مرحله فروش را در سامانه یکپارچه خودرو برگزار کرده است. این روزها اخبار متفاوتی در مورد ادامه عرضه خودرو از طریق این سامانه منتشر می‌شود. روز گذشته (جمعه 7 مهر) دو خبر متناقض در همین مورد رسانه‌ای شد. ابتدا رسانه‌ها به نقل از منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت از حذف سامانه یکپارچه خودرو خبر دادند. او در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که مرحله سوم فروش از طریق این سامانه برگزار نمی‌شود.

او برای توضیح چرایی حذف این روش، به افزایش عرضه و واردات خودرو استناد کرده و گفته بود که بازار به تعادل رسیده است. در نتیجه، در آینده فروش خودرو به صورت مستقیم و از در کارخانه خواهد بود.

منطقی حتی تاریخ مشخصی را نیز برای آغاز این روش جدید اعلام کرده بود؛ 8 مهر.

این اما پایان ماجرا نبود. به فاصله چند ساعت از انتشار این خبر، هم خود او حذف سامانه یکپارچه خودرو را تکذیب کرد و هم شورای رقابت.

منطقی، معاون وزارت صمت پس از رسانه‌ای شدن گسترده سخنانش در رسانه‌ها گفتگوی دیگری را انجام داد و گفت که از حرف‌هایی که زده است، اشتباه برداشت کرده‌اند.

فروش مستقیم خودروسازان در سامانه یکپارچه

بر اساس تغییرات جدید، خودروسازان به صورت مستقیم و مستقل، محصولات خود را در سامانه یکپارچه خودرو ثبت و بخشنامه فروش را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

پس از انتخاب خودرو توسط متقاضی، مشتری به درگاه پرداخت خودروساز هدایت شده و دیگر خبری از نوبت‌دهی و قرعه‌کشی نوبت‌دهی نیست.

آنگونه که ایسنا گزارش داده است، احتمالا ابتدا چند خودروی مونتاژی به این روش عرضه شده و سپس دیگر خودروها نیز به این شیوه عرضه می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.