فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۹۱۹۵۴

تلگرام هم به دنبال ابداع ارز دیجیتال است

تلگرام هم به دنبال ابداع ارز دیجیتال است

تلگرام هم به جمع شرکت‌هایی پیوست که قصد دارد در دنیای ارزهای دیجیتال فعال شود و سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلاری در این زمینه به عمل آورد.

تلگرام که از جمله برنامه‌های محبوب پیام‌رسان در ایران است، در مرحله اول معادل 600 میلیون دلار ارز دیجیتالی خود موسوم به گرام را پیش‌فروش می کند. البته این پیش‌فروش محدود به مدیران ارشد تلگرام و برخی سرمایه‌گذاران مشهور و شناخته شده خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این افراد با دریافت دعوت‌نامه طی ماه‌های ژانویه تا فوریه قادر به خرید ارز دیجیتال تلگرام خواهند بود و سپس فروش عمومی این ارز از ماه مارس یعنی اوایل بهار آغاز می شود. رقم این پیش‌فروش هم 600 میلیون دلار خواهد بود.

تلگرام به همین منظور یک پلتفرم اختصاصی طراحی خواهد کرد که شباهت زیادی با رقبایی مانند اتریوم خواهد داشت. خدمات غیرمتمرکز ارائه شده از طریق این پلتفرم زمینه را برای استفاده از فناوری نوپای بلاک چین هم فراهم می‌کند.

انتظار می‌رود تعداد کاربران تلگرام امسال از مرز 200 میلیون نفر بگذرد. پلتفرم اختصاصی تلگرام برای تبادل ارز دیجیتال (TON (Telegram Open Network نام دارد و سرمایه‌گذاران توکن‌های آن را تا پایان سال 2018 دریافت خواهند کرد.

تلگرام امیدوار است که این توکن‌ها به جایگزین هایی برای کارت‌های اعتباری مانند ویزا و مسترکارت مبدل شوند و زمینه را برای ایجاد یک اقتصادی جدید غیرمتمرکز فراهم نمایند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.