کد مطلب: ۱۹۶۳۵۴

تخلیه حباب نرخ ارز چه‌زمانی است؟

تخلیه حباب نرخ ارز چه‌زمانی است؟

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: نرخ دلار درحال حاضر واقعی نیست و به زودی این حباب خالی خواهد شد. این خودش نوعی ضد حمایت از صادرات است و این مدل افزایش نرخ ارز مورد حمایت هیچ یک از فعالین اقتصادی نخواهد بود.

محمد لاهوتی درخصوص وضعیت بازار ارز و تاثیر آن بر صادرات گفت: افزایش قیمت ارز یکی از دغدغه‌های همیشگی صادرکنندگان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لاهوتی افزود: نقد ما همواره به دولت در زمینه عدم افزایش نرخ ارز متناسب با تورم بوده چیزی که در قانون نیز به آن تصریح شده و ما بیش از این هم نمی‌خواهیم.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد:‌ این افزایش زمانی تاثیرگذار است که متناوب و یکسان در طول یک‌سال باشد یعنی اگر دولت نرخ تورم را ۹ درصد اعلام می‌کند و نرخ تورم جهانی ۲ درصد است.

وی افزود: قیمت ارز طی یک‌سال ۷ درصد افزایش پیدا کند اگر غیر از این باشد قیمت کالای صادراتی ما افزایش و قدرت رقابت صادرکننده کاهش خواهد داشت اما اینکه در یک‌بازه زمانی ۲ ماهه ناگهان قیمت دلار ۲۰ درصد رشد کند نه معقول است و نه پسندیده.

لاهوتی تصریح کرد: این افزایش ناگهانی تاثیر کاذبی در قیمت مواد اولیه می‌گذارد و فرصت را برای صادرکننده در یک‌بازه زمانی سه الی چهار ماهه برای صادرات سلب می‌کند؛ چرا که این نرخ‌ها واقعی نیست و براثر افزایش تقاضای کاذب است.

وی افزود: نرخ دلار امروز واقعی نیست و به زودی این حباب خالی خواهد شد. لذا این خودش نوعی ضد حمایت از صادرات است و این مدل افزایش نرخ ارز مورد حمایت هیچ یک از فعالین اقتصادی نخواهد بود.

لاهوتی گفت: البته پیش‌بینی می‌شود که در این دو ماهه یک افزایش صادرات مقطعی داشته باشیم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.