کد مطلب: ۲۲۴۴۳۷

سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی جهان به نفع قیمت طلا

سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی جهان به نفع قیمت طلا

یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که تنها سرمایه‌گذاری مطمئنی که تجار بین‌المللی می‌توانند به‌راحتی روی آن حساب ویژه‌ای باز کنند، طلا خواهد بود.

اریک اسپروت تحلیلگر ارشد اقتصادی و رئیس موسسه سرمایه‌گذاری اسپروت تاکید کرد: به نظرم نقیمت جهانی طلا و نقره طی ماه‌های آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. در شرایطی که اقتصاد جهانی با بحران بدهی و کسری بودجه کشورهای توسعه یافته روبرو است، بانک‌های مرکزی جهان به خصوص فدرال رزرو قادر به افزایش بیشتر و سریعتر نرخ بهره نخواهند بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: طلا فاصله چندانی با رکوردهای قیمتی جدید ندارد. با نوسانات بیشتر شاخص سهام در بازارهای جهانی، تقاضا وقیمت طلا نیز با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

اسپروت تاکید کرد: مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر افزایش قیمت طلا مؤثر باشد عبارتند از عدم توانایی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، نگرانی‌های مربوط به جنگ تجاری و بی‌ثبات بودن اوضاع بازار سهام.

وی اظهار داشت: اوضاع مالی جهان به گونه‌ای است که دیگر تحمل افزایش بیشتر نرخ بهره را ندارد. ما اکنون با بحران بدهی 350 تریلیون دلاری روبرو هستیم و هر یک درصد افزایش نرخ بهره به معنای آن است که 3.5 تریلیون دلار به هزینه بهره افزوده خواهد شد.

قیمت جهانی طلا پس از نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

منبع: طلانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.