کد مطلب: ۲۴۸۰۹۷

خانواده‌ها فعلا طلا نخرند

خانواده‌ها فعلا طلا نخرند

عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر از کسادی شدید بازار طلا خبر داد و گفت: هم‌اکنون بازار طلا مانند بازار ارواح شده است و کسی برای خرید‌و‌فروش مصنوعات طلا به آن تردد نمی‌کند.

عبادالله محمدولی با بیان این نکته که اشاره به اتفاقات یکی دو ماه گذشته در بازار طلا، این اتفاقات را در ۵۰ سال گذشته، بی‌سابقه خواند و افزود: تا پیش از این دو ماه، امیدی به بهبود کسادی بازار طلا وجود داشت ولی با این اتفاقات بی‌سابقه، این امید هم از بین رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با تاکید بر این نکته که افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت هر مثقال طلا آن هم در مدت یک ماه و نیم، کاسبی را بی معنا کرده است، یادآور شد: فارغ از مسائل جهانی که باعث نوسان قیمت اونس طلا شده است، عوامل غیرکارشناسی و غیرفنی، وارد بازار طلا شده و درصد کمی امید به بهبود داد و ستد در این بازار را نیز از بین برده است.

این تحلیلگر بازار طلا با بیان این نکته که هم اکنون تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد، افزود: در این شرایط، ورود به بازار و سرمایه گذاری روی طلا برای خانواده‌هایی که سرمایه کمی دارند و برای کسب ارزش افزوده‌ای هرچند پایین قصد خرید دارند، ریسک بالایی دارد.

وی گفت: به خانواده‌ها به عنوان سرمایه گذاران کوچک پیشنهاد می‌کنم که فعلا دست نگه دارند تا تز اقتصادی دولت در زمینه دلار، جامعه عمل به خود بپوشد و مشخص شود که ادله و منطقی که پشت تعیین این نرخ بوده است تا چه حد به واقعیت نزدیک می‌شود.

محمدولی، قیمت طلا را در بازارهای داخلی در چند روز گذشته، کاهشی خواند و اظهار داشت: باید منتظر مذاکرات سیاسی کشور با کشورهای اروپایی ماند و سپس برای دهه اول خرداد تحلیلی منطقی ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، این امر را ناشی از اعلام شاخص‌ها، تنش‌های سیاسی و نظامی و جنگ‌های اقتصادی ابرقدرت‌ها برای کسب بازارها، خواند و ادامه داد: در عین حال باید توجه داشت که طلا یک ماده معدنی است که استخراج گران و هزینه بر است به همین دلیل قیمت طلا در جهان، روند افزایش تدریجی خود را ادامه خواهد داد.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر، بی انضباطی حاکم در بازار طلای داخلی، در نیم قرن گذشته بی‌سابقه است و در بازار امروز حتی بر اساس نرخ بازار و نه نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی، باز هم قیمت طلا حباب دارد و خرید آن در شرایط کنونی برای مشتریان به ویژه مشتریان خرد، با ریسک همراه است.

منبع: نقدینه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.