خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۳۸۷۱

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از بازار ارز

معامله‌گران بازار ارز در انتظار فروشنده‌های جدید/قیمت دلار در بازار چه روندی دارد؟

معامله‌گران بازار ارز در انتظار فروشنده‌های جدید/قیمت دلار در بازار چه روندی دارد؟

با گذشت چند روز از 14 هزار تومانی شدن نرخ دلار خرید و فروش آن به‌ حالت عادی برگشته است و خبری از هیاهو و شتاب در معامله نیست. با این حال آخرین اخبار از بازار حاکی است نرخ دلار تا رقم 14 هزار و 805 تومان هم در نوسان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ساعت 12 ظهر در صرافی‌ها 14 هزار و 500 برای فروش و 14 هزار و 400 تومان برای خرید معامله می‌شد.

نرخی که معامله‌گران به صورت آزاد برای دلار می‌گویند هم 14 هزار و 700 تومان برای فروش است و نرخ خریدشان با صرافی‌ها اختلاف ناچیزی دارد. با این حال آخرین اخبار از بازار امروز حاکی است نرخ دلار تا رقم 14 هزار و 805 تومان هم در نوسان بوده است.

افزایش نرخ دلار در حالیست که پیش از این پیش‌بینی می‌شد قیمت دلار در آستانه سفر روحانی به نیویورک روندی نزولی داشته باشد.

یکی از صرافان خیابان فردوسی می‌گوید:« اولین روزی که دلار مرز 14 هزار تومان را رد کرد بازار پر از فروشندگان دلار شد اما بعد از آن بازار به حالت قبل برگشت. چند روز آینده هم با رسیدن به نرخ 15 هزار تومان دوباره موجی از فروشندگان دلار به بازار می‌آیند.»

دختر دانشجویی برای خرید 40 دلار با معامله‌گران در حال چانه‌زدن است و در نهایت با نرخ 14 هزار و 600 تومان معامله صورت می‌گیرد. فروشنده این 40 دلار می‌گوید:« مردم با کم‌ترین پس‌اندازشان هم دلار می‌خرند تا سر فرصت سود کنند. قبلا که دلار زیر 10 هزار تومان بود مردم اینقدر حریص به دلار خریدن نبودند و معامله‌های بالای هزار دلار رایج بود اما حالا 30 تا 40 دلار هم می‌خرند.»

صرافی‌ها ایام خلوتی را می‌گذرانند و گاهی مشتریان توریستی برای مبادلات ارزی به آنها مراجعه می‌کنند. بعضی معامله‌گران هم گرچه امروز معامله‌ای انجام نداده‌اند اما رهگذران نرخ‌ها را از آنها جویا می‌شوند و چانه‌ای سر قیمت بین‌ آنها صورت می‌گیرد.

پیش‌بینی معامله‌گران مثل گذشته با تردید همراه است و صرافان نیز نظر قطعی در این‌باره ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.