خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۷۱۱۰

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر پاسخ داد:

معاملات ‌مجازی دلار چقدر قابل اعتماد هستند؟

معاملات ‌مجازی دلار چقدر قابل اعتماد هستند؟

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر می‌گوید: با توجه به اتفاق‌های ناخوشایندی که در فضای مجازی در جریان است، پیشنهاد می‌شود مردم به‌طور حضوری و فیزیکی از موسسات معتبر برای خرید سکه و ارز اقدام کنند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، در این آشفته بازار اقتصاد بعد از کلاهبرداری سکه «ثامن» نوبت به دلالان ارزی رسیده تا بتوانند در این فضای غبار آلود اقتصادی با راه‌اندازی سایت و تبلیغات‌های وسوسه‌انگیز سرمایه‌های مردم را به جیب بزنند.

اواخر شهریور ماه بود که شرکت تجارت الکترونیک ثامن نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام ورشکستگی کرد و پس از آن نیز فعالان بازار نسبت به در معرض خطر بودن دارایی‌های خریداران «سکه ثامن» هشدار دادند.

حجم سپرده ویژه ارزی چقدر است؟

این روزها دسترسی آزاد به فضای مجازی باعث جذابیت ورود برخی کسب و کارها به این حوزه شده است، از این رو باوجود تجربه‌های تلخ عده‌ای دست بردار نیستند و قصد دارند مداما با تعرفه‌های جذاب و سهولت دسترسی به فضاهای آنلاین مخاطبان خود را در کسب وکارهای نوپا به‌ویژه در بخش ارزی جذب کنند؛ به‌طوری‌که بعد از خرید و فروش آنلاین سکه در سایت‌ها حالا نوبت خرید و فروش ارز به شیوه مجازی رسیده است.

آخرین اعلام‌های بانک مرکزی نیز نشان می‌دهد مردم میل زیادی به سپرده‌گذاری ارزی دارند و شاید همین موضوع فرصت خوبی برای برخی سودجویان باشد.
حال در پاسخ به این پرسش که آیا سایت‌های ارزی قابل اتکا هستند؟ رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به‌تجارت‌نیوز می‌گوید: سایت‌های ارزی به هیچ عنوان قابل اتکا و شناسایی نیستند مگر اینکه زیر نظر بانک مرکزی کشور فعالیت کنند.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت پرونده سکه ثامن نیز اظهار می‌کند: فعالیت سکه ثامن زیر نظر بانک مرکزی نبوده بلکه این موسسه از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز داشته است. بنابراین با توجه به تجربه‌های این چنینی این انتظار می‌رود که مردم به راحتی به موسسه‌های مجازی در زمینه خرید و فروش ارز و سکه اعتماد نکنند.
این فعال صنفی در توصیه‌ای به مردم می‌افزاید: باتوجه به اتفاق‌های ناخوشایندی که در فضای مجازی در جریان است، پیشنهاد می‌شود مردم به‌طور حضوری و فیزیکی از موسسات معتبر برای خرید سکه و ارز اقدام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.