کد مطلب: ۳۲۲۳۰۹

صعود میزان قاچاق با تزریق ارز صادرکنندگان به سامانه نیما

صعود میزان قاچاق با تزریق ارز صادرکنندگان به سامانه نیما

دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران گفت: با تزریق ارز حاصل از درآمد صادرکنندگان به سامانه نیما شاهد افزایش میزان قاچاق در کشور خواهیم بود.

جمشید نفر با اشاره به اینکه دستور و بخشنامه دولت مبنی بر تزریق ارز درآمدی توسط صادرکنندگان به سامانه نیما موجب افزایش میزان قاچاق در کشور می‌شود گفت: وقتی صادرکننده‌ای خودش مواد اولیه را به نرخ ارز آزاد در بازار تهیه می‌کند چرا باید درآمد ارزی خود را با نرخ سامانه نیما به دولت تحویل دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به اینکه در فضای پسابرجام هم مشکلات بانکی در کشور وجود داشت، افزود: در شرایط کنونی که شاهد اعمال تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران و قطع شدن روابط بانک‌های ایران با بانک‌های بین‌المللی هستیم صادرکنندگان نقش مهمی در دور زدن تحریم‌ها دارند.

نفر تصریح کرد: بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجباری و بدون فکر از سوی دولت موجب افزایش میزان قاچاق کالا در کشور شده است به‌طوری‌که حجم قاچاق نسبت به سال‌های گذشته بیش از دو برابر شده است.

دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران گفت: بخش خصوصی با ارائه برنامه ۱۲ ماده‌ای و کارشناسی شده به دولت درصدد است تا حجم قاچاق در کشور را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت ارز در کشور می‌توانست فرصت خوبی برای صعود میزان صادرات محصولات ایرانی به نقاط مختلف جهان باشد، اما متأسفانه مدیران دولتی با ابلاغ بخشنامه‌های غیرکارشناسی از این فرصت استفاده لازم را نبرند.

منبع: آنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.