کد مطلب: ۳۲۷۱۲۵

دبیر کل کانون مرغ تخم‌گذار در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آیا قیمت تخم مرغ مجدد گران می‌شود؟

آیا قیمت تخم مرغ مجدد گران می‌شود؟

دبیر کل کانون مرغ تخم‌گذار می‌گوید: به هیچ عنوان مجدد شاهد گرانی قیمت تخم مرغ نخواهیم بود. افزایش قیمت تخم مرغ نیز طی چهار روز اخیر مقطعی بوده و از این پس قیمت‌ها تثبیت خواهد شد.

دبیر کل کانون مرغ تخم‌گذار در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است با افزایش نهاده‌های دامی قیمت تخم مرغ دوباره افزایش یابد؟ به تجارت‌نیوز گفت: از این پس به هیچ عنوان شاهد گرانی قیمت تخم مرغ نخواهیم بود. افزایش قیمت تخم مرغ نیز طی چهار روز اخیر مقطعی بوده، قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر نیز حدود 60 درصد تعدیل شد. هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری شش هزار تومان بوده که نسبت به روزهای اخیر 500 تومان کاهش داشته است.

فرزاد طلاکش درباره علت گرانی قیمت تخم مرغ افزود: با توجه به نظارت غلط دستگاه‌های ذی‌ربط بر قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری و اعلام نکردن نرخ مصوب قیمت تخم‌مرغ در مغازه‌های خرده فروشی زمینه را برای سودجویی برخی افراد و افزایش قیمت در بازار فراهم می‌کند.

او ادامه داد: تا زمانی که قیمت بر روی تخم‌مرغ درج نشود، با مشکل نوسان قیمت در بازار روبه‌رو هستیم در حالیکه مرغدار سهمی از این افزایش نرخ ندارد.

طلاکش قیمت هر شانه تخم مرغ را 19 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در آینده قیمت تخم مرغ تثبیت خواهد شد.

قیمت تخم مرغ در سوپرمارکت‌ها 20 تا 21 هزار تومان

در مقابل رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها درباره قیمت هر شانه تخم مرغ به تجارت‌نیوز گفت:درحال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ در بنگاه‌های خرده‌‎فروشی بین 20 تا 21 هزار تومان به فروش می‌رسد.

سعید درخشانی در پاسخ به این پرسش که آیا در بازار تخم‌مرغ کمبودی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: قرار است برای تنظیم بازار تخم‌مرغ از کشورهای خارجی وارد کشور کنند.خوشبختانه در بخش تخم مرغ فعلا کمبودی وجود ندارد اما برای اینکه قیمت‌ها کاهش یابد باید تخم‌مرغ‌های وارد شده در سطح بازار عرضه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.