فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۴۸۳۶۱

قیمت طلا و ارز در بازار امروز دوشنبه

قیمت طلا و ارز در بازار امروز دوشنبه

قیمت طلا در بازار امروز تهران با توجه به ثبات نسبی نرخ دلار و بهای جهانی طلا، تغییر چندانی نداشت اما نرخ سکه با رشد نسبی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی با توجه به ثبات سیاست‌های مالی آمریکا در کانال 1300 دلاری باقی ماند و رکود هفت ماهه خود را حفظ کرد.

براساس گزارش ایسنا، ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: طلا از این نظر که بانک مرکزی آمریکا روند تحکیم سیاست پولی را ملایم می‌کند و بانک مرکزی اروپا نیز به ریسک‌های نزولی برای اقتصاد متمرکز شده است، از موقعیت کلان بسیار مثبتی برخوردار شده است.

بانک مرکزی آمریکا سال میلادی گذشته نرخ‌های بهره را چهار دور افزایش داد و اعلام کرد احتمالاً هزینه‌های استقراض دو مرتبه دیگر در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا خواهد کرد با این حال برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده‌اند که در رویکردشان برای افزایش نرخ‌های بهره صبورانه عمل خواهند کرد.

ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز هفته گذشته هشدار داد افت رشد اقتصادی منطقه یورو ممکن است شدیدتر باشد و احتمال به تأخیر افتادن نخستین دور افزایش نرخ‌های بهره را تقویت کرد.

طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه گذاری بیشتری پیدا می‌کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۸ بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش ۱۲،۱۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۷۰۰ تومان و ۱۱،۸۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۶۵۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۹۸ تومان تعیین شد.

صرافی ملی امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۶۰۰ تومان و ۱۳،۷۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17:30، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید چهار میلیون و 226 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 100 هزار تومان است که قیمت سکه تمام نسبت به دیروز با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 373 هزار و 977 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 250 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 350 هزار تومان و 750 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.