فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۴۸۶۹۵

قیمت طلا و ارز در بازار نهمین روز بهمن

قیمت طلا و ارز در بازار نهمین روز بهمن

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تهران متاثر از تداوم افزایش بهای جهانی طلا بود که ثبات نسبی نرخ ارز نیز در این روند صعودی تاثیری نداشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه متاثر از تقاضا در پی شدت گرفتن اختلافات تجاری آمریکا و چین رکورد جدیدی از خود ثبت کرد و به بالاترین رقم در هفت ماه گذشته رسید.

بر این اساس قیمت هر اونس طلا با روند صعودی خود به 1309 دلار رسید.

طبق گزارش ایسنا، پس از این که وزارت دادگستری آمریکا شرکت هواوی تکنولوژیز چین را به کلاهبرداری متهم کرد، اختلافات تجاری میان آمریکا و چین شدت گرفت. سرمایه گذاران نگرانند که این اتهامات مذاکرات رده بالایی که قرار است روز چهارشنبه میان دو کشور برگزار شود را پیچیده کند.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت «سی ام سی مارکتس» اظهار کرد: سرمایه‌گذاران با توجه به ابهامات فراوانی که پیرامون مذاکرات آمریکا و چین وجود دارد محتاط هستند و بسیاری از آنها به دارایی‌های مطمئنی مانند طلا روی آورده‌اند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ نزدیک به پایین‌ترین رکورد در دو هفته گذشته ایستاد در حالی که بازارهای سهام آسیایی نیز سقوط کردند.

در این بین نشست سیاست گذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا امروز آغاز می‌شود، اما انتظار می‌رود در این نشست نرخ‌های بهره بدون تغییر بماند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز(۹ بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش ۱۲،۱۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۷۹۰ تومان و ۱۱،۸۴۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۷۲۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۸۰۱ تومان تعیین شد.

صرافی ملی امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۸۵۰ تومان و ۱۳،۹۵۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید چهار میلیون و 290 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 150 هزار تومان است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با رشد قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 378 هزار و 825 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 300 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 380 هزار تومان و 725 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.