فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۴۹۵۲۸

قیمت طلا و ارز در بازار امروز چگونه بود؟

قیمت طلا و ارز در بازار امروز چگونه بود؟

قیمت طلا و سکه امروز متاثر از کاهش بهای جهانی طلا بود به طوریکه بهای سکه تمام با کاهش محسوس به مرز چهار میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازارهای جهانی دیروز جمعه در حالی بسته شد که قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی خود در هفته‌ای که گذشت با کاهش حدود 6 دلاری در هر اونس روبرو بودو به رقم 1317 دلار رسید.

براساس گزارش ایسنا، بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی کیتکونیوز به نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا اشاره کردند که در آن مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کردند تا زمان دریافت آمار اقتصادی بیشتر، افزایش نرخ‌های بهره را متوقف خواهند کرد. این روند رشد ارزش دلار آمریکا را تحلیل خواهد برد و در مقابل، به طلا کمک می‌کند. عدم افزایش بیشتر نرخ‌های بهره، هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازدهی مانند طلا را ثابت نگه می‌دارد.

در این نظرسنجی، کارشناسان وال‌استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۰ نفر یا معادل ۶۳ درصد افزایش قیمت طلا، دو نفر یا ۱۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که چهار نفر یا ۲۵ درصد نظری نداشتند.

باب هابرکورن، کارگزار کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" انتظار دارد روند افزایش قیمت طلا با توجه به توقف سیکل افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا ادامه پیدا کند. پیش از این، افزایش نرخ‌های بهره روند صعودی طلا را در دو سال گذشته محدود کرده بود.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک نیز گفت: زمان تحکیم قیمت طلا فرا رسیده است و ممکن است این فلز برگشت به مرز ۱۳۰۰ دلار را هدف بگیرد.

کندی رشد اقتصادی در چین و نقاط دیگر و اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، بازارهای سهام را از رکورد بالای سال گذشته پایین کشیده و نگرانی‌ها را نسبت به کندی اقتصادی جهانی گسترده برانگیخته که علاقه به طلا به عنوان دارایی مطمئن را احیا خواهد کرد.

در این بین اقتصاددانان می‌گویند بانک مرکزی آمریکا روند افزایش نرخ‌های بهره را آهسته خواهد کرد و استراتژیست‌های ارزی در نظرسنجی رویترز معتقد بودند که روند صعودی دلار تقریباً به پایان رسیده است. آنچه که این موضع خوش‌بینانه را تقویت کرده است، رشد حدود چهار میلیون اونس یا ۷.۶ درصدی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا از اکتبر سال گذشته است.

کارستن منکه، تحلیلگر شرکت جولیوس بائر اظهار کرد: ما شاهد بهبود طولانی مدت روند طلا هستیم. فاز نخست تحت تأثیر عادی شدن جو بازار معاملات آتی بوده که به نظر می‌رسد کامل شده و احتمال تحکیم کوتاه مدت وجود دارد. فاز دوم تحت تأثیر ضعف دلار آمریکا قرار دارد که از حدود اواسط سال آغاز خواهد شد و پس از آن فاز سوم شامل بازگشت تقاضا برای دارایی‌های مطمئن به دلیل نگرانی‌ها پیرامون رشد اقتصادی و تورم است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۱۳ بهمن ۱۳۹۷) قیمت دلار برای فروش ۱۱،۹۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۴۵۰ تومان و ۱۱،۵۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۷۰۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۸۱۱ تومان تعیین شد.

صرافی ملی قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۶۰۰ تومان و ۱۳،۷۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید چهار میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم 3 میلیون و 950 هزار تومان است که قیمت سکه طرح جدید و قدیم با کاهش محسوسی مواجه بود.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 355 هزار و 740 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 220 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 350 هزار تومان و 750 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.