خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۴۱۰۵

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۱۸ فروردین

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 18 فروردین

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تنها از روند نرخ ارز تبعیت کرد و با افزایش بهای دلار به طور چشمگیر افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیو ز، با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی بهای هر اونس 1292 دلار برای طلا تغییری نداشت و نرخ جدیدی برای این فلز گرانبها اعلام نشد.

تحلیلگران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در این هفته را داشتند که بر این اساس از میان 13 کارشناس وال‌استریت، هفت نفر یا ۵۴ درصد نسبت به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند در حالی که سه نفر یا معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۵۳۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۲۳۹ نفر یا ۴۵ درصد افزایش قیمت طلا، ۱۹۱ نفر یا ۳۶ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۱۰۴ نفر یا معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: طلا باید بالا رود زیرا هفته گذشته سطح حمایت کلیدی را حفظ کرد و انتظار می‌رود تقاضای فیزیکی تقویت شود. وی همچنین به تورم مبنا اشاره کرد که آرام مانده و احتمالاً باعث می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را با وجود آمار اشتغال قوی افزایش ندهد.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" نیز انتظار دارد طلا از سطوح حمایتی که هفته گذشته حفظ کرد، صعود کند.

افشین نوابی، مدیر بازرگانی شرکت ام ‌کی‌اس نیز افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرد و گفت: با مسائل ژئوپلیتیکی که در سراسر جهان وجود دارد و مقاومت طلا در برابر کاهش بیشتر، به صعود طلا به بالای مرز ۱۲۹۵ دلار و ۱۳۰۰ دلار خوش بین هستم.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز که افت قیمت طلا به مدت دو هفته متوالی را به درستی پیش بینی کرده بود، اظهار کرد با توجه به آماری که عملکرد مطلوب اقتصاد را نشان می‌دهد، قیمت طلا در هفته جاری پایین‌تر خواهد رفت.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۱۸ فروردین ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۳،۵۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13300 تومان و 13400 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۴۱۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۱۳ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15200 تومان و 15300 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 19:15، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 720 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 850 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام با رشد محسوسی مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 439 هزار و 307 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 650 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 720 هزار تومان و 910 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.