کد مطلب: ۴۰۰۰۷۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با دبیر اتحادیه طلا تهران:

گرانی طلا به بازار داخلی هم رسید / قیمت طلا دوباره ارزان می‌شود

گرانی طلا به بازار داخلی هم رسید / قیمت طلا دوباره ارزان می‌شود

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: پس از حملاتی که علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی شکل گرفت قیمت طلا در ساعات ابتدایی معاملات 14 دلار افزایش یافت. افزایش قیمت در بازارهای جهانی باعث شد که قیمت طلا در بازار داخل نیز یک درصد گران شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از حملاتی که علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی شکل گرفت قیمت طلا در ساعات ابتدایی معاملات 14 دلار افزایش یافت. همچنین جو حاکم در منطقه نیز باعث شده که قیمت طلا در بازار ایران یک درصد گران شود.

همچنین حملات پهپادی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی معادل پنج درصد از عرضه جهانی را مختل کرد و در معاملات روز دوشنبه، قیمت‌های نفت را حداکثر ۲۰ درصد بالا برد.

صرافی‌های بانک‌ها نیز از صبح امروز، قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان افزایش داشته است.

در همین حال، دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که بازار طلای داخل پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان چه واکنشی داشته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: پس از حملاتی که علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی صورت گرفت هر انس طلای جهانی در ساعات ابتدایی معاملات 14 دلار افزایش یافت. همین افزایش قیمت در بازارهای جهانی باعث شد که قیمت طلا در بازار داخل نیز یک درصد گران شود.

قیمت طلا ارزان می‌شود؟

نادر بذرافشان افزود: دیروز پس از دو ماه و برای نخستین بار قیمت سکه ارزان شد و قیمت آن به زیر چهار میلیون تومان رسید. حال امروز قیمت سکه تاکنون دوباره به مرز چهار میلیون و 20 هزار تومان رسید. هر قطعه نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب دو میلیون و هفتاد هزار تومان و یک میلیون و 280 هزار تومان معامله شد. همچنین امروز هر گرم طلای 18 عیار نیز به قیمت 407 هزار تومان رسید.

او در پاسخ به این پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان هفته مجدد گران شود؟ اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام محرم و صفر رکود در این صنف بیشتر شده و تقاضا در بازار طلا به طور چشم‌گیری کاهش یافته است. از این‌رو ممکن است که قیمت طلا پس از گذراندن جو موجود سیاسی تا پایان هفته مجدد ارزان شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.