خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۲۲۱۲

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی تثبیت قیمت طلا در هفته جاری / مردم از نوسان قیمت طلا نترسند

پیش‌بینی تثبیت قیمت طلا در هفته جاری / مردم از نوسان قیمت طلا نترسند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان این هفته نیز حدود ۴۰۸ تا ۴۱۰ هزار تومان نوسان داشته باشد. با وضعیت فعلی می‌توان این نوید را به مردم داد که ثبات قیمت طلا تا ماه‌های آینده تداوم داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهایی که رفت و آمد هیات‌های سیاسی از نیویورک به تهران خاتمه یافت قیمت انس جهانی طلا با نوسان‌های شدیدی رو به رو شد. به طوری که هر انس طلا به یک هزار و ۴۹۷ دلار رسید.

هر چند که پیش‌بینی می‌شد نوسان شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی در بازار داخل تاثر بگذارد اما آخرین آمارها نشان می‌دهد با افزایش قیمت انس جهانی، تثبیت قیمت طلا در بازار داخل تداوم داشته است.

آمارها نشان می‌دهد که بازارها در هفته گذشته از جمله بورس با بازدهی مثبت ۶٫۸ درصد، طلا با بازدهی منفی ۰٫۷ درصد، سکه با بازدهی منفی ۰٫۹ درصد و دلار هم با بازدهی منفی ۰٫۸ ثبت کنند. حال سوالی که پیش می‌آید، این است که سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی برای هفته پیش‌رو چه وضعیتی را نشان می‌دهد؟

چرا قیمت طلا در ایران نوسان نداشت؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت طلا تا پایان هفته چه روندی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: هفته گذشته قیمت انس جهانی طلا با نوسان‌های غیرمعقولی همراه بود. به طوری‌که هر انس طلا به قیمت یک هزار و ۴۹۷ دلار رسید؛ این در حالی است که با کنترل بانک مرکزی قیمت دلار و طلا در بازار با آرامش همراه بود.

ابراهیم محمدولی افزود: پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان این هفته نیز حدود ۴۰۸ تا ۴۱۰ هزار تومان نوسان داشته باشد. با وضعیت فعلی می‌توان این نوید را به مردم داد که ثبات قیمت طلا تا ماه‌های آینده تداوم داشته باشد. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۰۸ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی چهار میلیون و ۳۶ هزار تومان معامله شد.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: مردم از نوسان قیمت طلا نترسند و نگرانی در زمینه خرید طلا نداشته باشند. توصیه ما به مردم این است که چنانچه سرمایه معطل مانده‌ای دارند آن را به طلا تبدیل کنند؛ چرا که تا به امروز کسی از خرید طلا ضرر نکرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • fatemeh

    الان بین ۴۰۸ تا ۴۱۰ فرقه فرق مال پارسال بود که دوماهه از ۱۷۰ اومد رو ۵۰۰ جوونای مردم بدبخت کردید همون یه انگشتر ساده نمیتونن بخرن

  • واقعی

    (نظر دادن مهمه )دلالهای طلا منتظر نظرات و عکس العملهای شما برای سود خودشون هستن . هیچ نظری ندید منتظر بشید اونا چکار میکنند بعد برای خرید یا فروش اقدام کنید .

  • ناشناس

    من به قیمت گرمی ۴۷۸ طلا ۱۸ عیار خریدم چند ماه هم پولم بلوک شده که اگر تو بانک گذاشته بود م سود کرده بودم . بعد میگن هیچ کس از خرید طلا خسارتی ندیده
    خیلیها بدبخت شدن