فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۰۲۸۸۰

قیمت سکه بهار به ۳۹۷۰۰۰۰ تومان رسید/ قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۷/۹

قیمت سکه بهار به 3970000 تومان رسید/ قیمت طلا و دلار امروز 98/7/9

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش شدید بهای جهانی طلا و ثبات نسبی نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی به سه میلیون و 970 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه تحت تاثیر به پایین‌ترین رقم در دو ماه گذشته رسید اما در بعدازظهر باز هم روند صعودی به خود گرفت و به بیش از 1480 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، معاملات در ساعات فعالیت بازارهای آسیایی به دلیل عدم حضور معامله‌گران چینی که به تعطیلات طولانی رفته‌اند، اندک بود.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، پتانسیل رشد بیشتر ارزش دلار و خوش بینی به توافق تجاری میان آمریکا و چین، قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد. همچنین طلا پایین محدوده حمایتی ۱۴۸ تا ۱۴۹۰ دلار را شکست و این مسئله باعث فروش بیشتر این فلز ارزشمند شد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب به بالاترین حد در بیش از دو سال اخیر صعود کرد.

بازارهای سهام آسیا با امیدواری سرمایه‌گذاران به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و حل مناقشات دو کشور که به اقتصاد جهانی لطمه زده است، صعود کردند.

در این بین، پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید گزارشها مبنی بر این که دولت ترامپ درصدد حذف شرکتهای چینی از بازارهای سهام آمریکا است را رد کرده و آنها را جعلی خواند.

بر اساس گزارش رویترز، چین و آمریکا قرار است هفته آینده مذاکرات تجاری رده بالای خود در واشنگتن را ازسربگیرند. اگرچه مناقشه دو کشور بر سر تجارت و فناوری تشدید شده است اما برخی از سرمایه ‌گذاران همچنان به مصالحه آنها امیدوارند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۴۶۲ دلار را شکسته و تا سطح ۱۴۴۶ دلار عقب نشینی کند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۲۰.۸۳ تن رسید.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ تا ساعت 18، 11,450 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11350 تومان و 11450 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,650 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4574 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12550 تومان و 12650 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 970 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با کاهش مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 405 هزار و 834 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 40 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 250 هزار تومان و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.