فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۱۳۴۵۸

افزایش قیمت انواع سکه در بازار / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۷

افزایش قیمت انواع سکه در بازار / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/9/7

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و 365 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی در پی امضای قانون حمایت از معترضان هنگ کنگ توسط رئیس جمهور آمریکا که تردیدها نسبت به امضای توافق تجاری مقدماتی با چین را برانگیخت و تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۵۶ دلار و ۲۲ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۴۵۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه قانونی را امضا کرد که وزارت خارجه را ملزم می‌کند حداقل سالانه تایید کند هنگ‌کنگ به حد کافی از خودمختاری برخوردار است تا از شرایط تجاری مطلوب آمریکا برخوردار شود.

پکن این اقدام را محکوم و اعلام کرد اقدامات متقابل قاطعی را انجام خواهد داد.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، امضای این قانون از سوی ترامپ تردیدهایی را نسبت به امضای توافق تجاری میان آمریکا و چین برانگیخت و عامل تاثیرگذار بر رشد قیمت طلا شد.

پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن و پکن به توافق در خصوص فاز اول توافق تجاری نزدیک شده‌اند.

بازارهای سهام آسیایی از صعود بازماندند و ارزش ین که یک دارایی امن به شمار می‌رود در برابر دلار افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در معاملات روز گذشته تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبتی که در آمریکا منتشر شده بود، ۰.۵ درصد صعود کرده بود. رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم اندکی بهبود یافت و آمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری کاهش یافت در حالی که سفارش‌های جدید برای کالاهای بادوام ساخت آمریکا در اکتبر بیشترین افزایش را در ۹ ماه گذشته داشت.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۲۷ دلار و ۵۹ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۶ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۸۹۳ دلار و ۱۳ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 7 آذر ساعت 17 با 156 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 12,402 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 12 هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 7 آذر ساعت 17 با 148 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 13,595 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 13 هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 400 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 259 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 365 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 435 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 278 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 479 هزار تومان و 874 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.