فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۲۸۱۴۹

طلای ۱۸ عیار به گرمی ۵۰۴ هزار و دویست تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۱/۱۵

طلای ۱۸ عیار به گرمی 504 هزار و دویست تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/11/15

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به 504 هزار و 200 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار که نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای شیوع ویروس کرونا را تحت الشعاع قرار داد، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۵۷۵ دلار و ۶۷ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۵۹۱ دلار و ۴۶ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از هشتم ژانویه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۵۸۰ دلار رسید.

وارن پاترسون، تحلیلگر بانک ING در این باره گفت: ابهامات پیرامون ویروس کرونا همچنان از قیمت‌های طلا پشتیبانی می‌کند و این فلز از حمایت نسبتا خوبی برخوردار است مگر این که شفافیت بیشتری درباره تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد چین و جهان حاصل شود.

طلا در شرایط ابهامات مالی و سیاسی به عنوان دارایی مطمئن با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود.

هنگ‌کنگ نخستین مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که دومین مرگ در خارج از چین است. شمار تلفات این ویروس در چین به ۴۲۵ نفر رسیده است و پکن به کارشناسان سلامت آمریکایی اجازه داده است برای کمک به مبارزه با شیوع این ویروس وارد این کشور شوند.

شیوع ویروس کرونا باعث شده است معامله‌گران روی کاهش نرخ‌های بهره آمریکا تا ژوئن حساب باز کنند. پایین ماندن نرخهای بهره به نفع طلا است زیرا جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

عاملی که در معاملات روز سه‌شنبه پیشروی طلا را متوقف کرد، رشد ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای رقیب بود که در معاملات روز دوشنبه ۰.۴ درصد صعود کرد. دلار روز گذشته تحت تاثیر آماری که بهبود فعالیت بخش تولید آمریکا در ژانویه را نشان داد، بزرگترین افزایش قیمت از دوم ژانویه را تجربه کرد.

بازارهای سهام آسیایی با وجود احتیاط سرمایه‌گذارانی که منتظر تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی چین بودند، به سطح بالاتری صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی چین قصد دارد نقدینگی بیشتری برای تقویت اقتصاد این کشور تزریق کند و اوایل هفته جاری وعده داد از ابزارهای سیاست پولی مختلفی برای کمک به زدودن تاثیر شیوع ویروس استفاده خواهد کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا در محدوده ۱۵۳۷ تا ۱۵۸۲ دلار خنثی به نظر می رسد و اگر از این محدوده خارج شود، جهت قیمت مشخصی پیدا خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳۲۶ دلار و ۶۳ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۷۱ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری بالاتر رفت و به ۹۶۷ دلار و ۳۵ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 15 بهمن ساعت 19 با 50 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 13,439 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار و 430 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13 هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 15 بهمن ساعت 19 با 53 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 14,940 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14 هزار و 930 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 700 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 930 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 928 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 504 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 530 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 530 هزار تومان و 930 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.