فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۳۸۷۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال سیاسی برای بازارها در آخرین روز امسال / آیا گشایشی در راه است؟

سیگنال سیاسی برای بازارها در آخرین روز امسال / آیا گشایشی در راه است؟

پس از اینکه سه کشور روسیه، چین و پاکستان خواستار لغو تحریم‌های ایران توسط آمریکا شدند این بار خبر وعده آمریکا به سازمان بهداشت جهانی برای لغو تحریم‌های ایران منتشر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اینکه سه کشور روسیه، چین و پاکستان خواستار لغو تحریم‌های ایران توسط آمریکا شدند این بار خبر وعده آمریکا به سازمان بهداشت جهانی برای لغو تحریم‌های ایران منتشر شده است.

دو روز پیش تجارت‌نیوز در گزارشی با تیتر « سیگنال جدید برای بازارها » نوشت: پس از درخواست چین برای لغو تحریم‌های ایران، این بار روسیه این درخواست را به صورت جدی مطرح کرده است. این اخبار درحالیست که با توجه به درخواست رئیس کل بانک مرکزی ایران از صندوق بین‌المللی پول، به نظر می‌رسد ایران منتظر اعتبار پنج میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول هم است.

در همین حال ایرنا گزارش داده، تدروس آدهانوم، رییس سازمان بهداشت جهانی در گفتگو با شبکه خبری المیادین و در پاسخ به این سؤال که سازمان بهداشت جهانی در کاهش تبعات تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط بهداشتی کنونی و شیوع ویروس کرونا چه نقشی را ایفا خواهد کرد؟ گفت که وی روز سه‌شنبه با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه تلفنی گفتگو و به وی بر نیاز ایران به حمایت در مقابله با ویروس کرونا تاکید کرده است.

این مقام سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: آمریکا نیز با تعلیق برخی از تحریم‌ها علیه ایران به خصوص در حوزه بانکی در شرایط فوق‌العاده و اضطراری موافقت کرده است.

علاوه بر این، برنی سندرز، سناتور آمریکایی و نامزد ریاست جمهوری آمریکا در رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها گفته است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران نباید به «فاجعه انسانی» شیوع ویروس کرونا دامن بزند. طبق گزارش ایسنا، سندرز در توییتر از دولت آمریکا خواسته تحریم‌هایی که به ایران در این بحران آسیب می‌زند، از جمله «تحریم‌های مالی» را لغو کند.

همچنین دقایقی پیش محمد جواد ظریف، وزیر خارجه نیز در سالگرد ملی شدن صنعت نفت ایران در صفحه توییترش نوشت: ۶۹ سال پیش در چنین روزی نخست‌وزیر منتخب ایران صنعت نفت ما را ملی کرد تا به غارت ثروت ما پایان دهد. پاسخ آمریکا تحریم و تغییر رژیم بود. از سال ۱۹۷۹ (پیروزی انقلاب اسلامی) تاکنون٬ تحریم و تغییر رژیم کماکان جزو بخش‌های اصلی سیاست‌های آمریکا در قبال ایران بوده است؛ حتی در بحبوحه کرونا. زمان تغییر این سیاست شکست خورده فرارسیده است.

آیا در روزهای پیش‌رو ممکن است وعده داده شده به سازمان جهانی بهداشت درباره تحریم‌های ایران عملی شود؟ شاید این اتفاق سیگنال سیاسی مهمی برای بازارهای ایران محسوب شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.