فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۴۶۶۷۸

آرامش در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۱۰

آرامش در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۱۰

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، از ثبات نسبی برخوردار بود که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید در رقم شش میلیون و ۴۷۶ هزار تومان ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار که ناشی از طرح‌های گشایش تدریجی اقتصاد در بجبوحه ادامه شیوه پاندمی کرونا بود، بالا رفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۰۹ دلار و ۸۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۲۵ دلار و ۲۰ سنت ایستاد.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس، دلار به دلیل ابهاماتی که پیرامون نشست بانک مرکزی آمریکا وجود دارد، نوسان پیدا کرده و این موضوع باعث رشد قیمت طلا در اواسط معاملات روز جاری شده است. همچنین در چند روز آینده رویدادهای مهمی در زمینه اقتصادی و گزارش‌های مالی شرکت‌ها وجود دارد که ریسک در بازارهای سهام را بالا برده است.

دلار روز گذشته تحت تاثیر کندی شیوع ویروس کرونا و اقدامات دولت‌ها برای بازگشایی اقتصاد، به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته نزول کرده بود. بسیاری از کشورها محدودیت‌های قرنطینه را کاهش داده‌اند و بخش‌هایی از آمریکا به دنبال بازگشایی کسب‌وکارها است.

بازارهای سهام آسیا برای سومین روز صعود کردند و قیمت نفت به امید کاهش محدودیت‌های کشورها افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، بازار روز جاری منتظر بیانیه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا است. بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را کاهش داده و برنامه خرید اوراق قرضه را ازسرگرفته است. بیانیه روز جاری مقامات بانکی آمریکا ممکن است مشخص کند که چه مدت قصد دارند نرخ‌های بهره را نزدیک صفر نگه دارند.

تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشتند: افزایش نقدینگی توسط بانک‌های مرکزی در بازارهای مالی، نرخ‌های بهره اندک و افزایش عرضه پول، همگی عوامل مثبتی هستند که از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهند کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۹۳۰ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۷۷۶ دلار و ۹۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۵ دلار و ۱۹ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۸ با ۵ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۵،۵۵۵ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۴۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۸ بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۶،۹۶۳ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۴۷۶ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۴۲ هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و ۹۷۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.