فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۶۹۰۳۶

آخرین سیگنال‌ها پیش از اعلام قیمت طلا ۲۲ مرداد ۹۹

آخرین سیگنال‌ها پیش از اعلام قیمت طلا 22 مرداد 99

پیش از شروع بازار طلا در امروز، چه سیگنال‌هایی برای این بازار قابل مشاهده است؟ قیمت طلا امروز چگونه آغاز خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۱ مرداد با سه هزار و 500 تومان کاهش به یک میلیون و 31 هزار تومان رسیده است.

اما در بازار سکه اوضاع چطور بوده است؟

دنیای اقتصاد درباره آخرین وضعیت بازار سکه روایت کرده است: دیروز در بازار سکه نوسانات قیمت بالا بود و این فلز گرانبها پس از اینکه به کانال ۱۱ میلیونی رفت، به محدوده ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی بازگشت. یکی از عواملی که قیمت سکه را برای خروج از کانال ۱۱ میلیونی تحت فشار قرار داد، نزول بهای طلای جهانی به زیر مرز ۲ هزار دلار بود. با این حال رشد دلار به اندازه‌ای بود که قیمت این فلز گرانبها نسبت به روز دوشنبه را افزایشی کند.

بهای هر سکه طرح جدید در بازار تهران در ساعت 16 روز سه‌شنبه افزایش 400 هزار تومانی را تجربه کرد و به سطح 10 میلیون و 950 هزارتومان رسید. این دومین روز صعودی در بازار سکه پس افت شدید در روز یکشنبه است. روند صعودی نرخ سکه به گونه‌ای است که بار دیگر به کانال 11 هزارتومانی نزدیک شده است. این درحالی است اونس جهانی طلا که یکی از مولفه‌های اصلی و تاثیرگذار بر نرخ ارز محسوب می‌شود در روز گذشته روند نزولی را تجربه کرد و کاهش 6/ 1 درصدی داشت. همچنین با توجه به شایعات منتشر شده به نقل از منابع آگاه مبنی بر لغو تحریم‌های انگلیس و آمریکا و همچنین مذاکرات غیرمستقیم ایران با آمریکا که تاکنون نه تکذیب شده و نه تایید،‌ انتظار کاهش قیمت‌ها را باید داشته باشیم.

عقب‌نشینی طلا از حمایت رند دلاری

در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا همچنان کاهشی است. فلز زرد رنگ روز گذشته به میزان 6/ 1 درصد از بهای خود را در معاملات آتی در حالی از دست داد که تا همین چندی قبل هر اونس از آن تا حدود 2080 دلار نیز افزایش یافته بود. این در حالی است که اونس طلا در روز گذشته تا 1939 دلار افت کرد و کاهش بهای آن به زیر 2هزار دلار موجب رشد دوباره آن تا حدود 1950 دلار شد. تمامی این کاهش‌ها در حالی رخ می‌دهد که قیمت‌ها در وال‌استریت روز گذشته افزایش داشته

و همین امر سرمایه‌گذاران را بر آن داشته تا با خروج سرمایه خود از دارایی‌های امن به سمت سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر بروند.

آخرین اخبار مربوط به بازار طلا را در بخش ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.