کد مطلب: ۵۴۶۶۳۳

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

در بازار دیروز انس جهانی طلا به دلیلی تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. قیمت سکه در بازار داخلی ۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان ثبت شد. امروز بازار طلا چه تغییراتی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، انس جهانی طلا در بازار دیروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر در کانال ۱۹۰۰ دلار باقی ماند. قیمت طلا در بازار دیروز به یک میلیون و ۹۳ هزار تومان رسید.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره بازار دیروز توضیح داد: موضوع مهمی که در بازار دیروز اتفاق افتاد، نوسانات نرخ ارز بود که به کانال ۲۵ هزار تومان رسید. افزایش زیادی که نرخ ارز در بازار یکشنبه ثبت کرد موجب افزایش قیمت طلا و سکه در بازار شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا درباره آینده بازار عقیده دارد که به دلیل نوسانات بازار امروز (یکشنبه) پیش‌بینی سخت است. عوامل موثری در بازار وجود دارد که قیمت طلا و ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما در حالت کلی احتمال کاهش قیمت در بازار فردا کم است.

دنیای اقتصاد درباره بازار طلا و سکه نوشت:

رشد ۵/ ۷‌ درصدی ماهانه اونس طلا

قیمت اونس‌ طلا با بیش از ۲۰۰ دلار افزایشی که از اواخر مارس داشته است، در مسیر صعود به بالاترین رکورد سال‌جاری قرار دارد. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی با ۴/ ۰ درصد افزایش، در ۱۹۰۳ دلار بسته شد و برای کل هفته ۵/ ۱ درصد رشد و برای ماه مه حدود ۵/ ۷درصد رشد ثبت کرد.

در دو ماه گذشته پیش‌بینی‌هایی از سقوط طلا تا ۱۶۰۰ دلار وجود داشت‌ اما بازار طلا اکنون نسبت به معاملات این فلز ارزشمند هیجان‌زده است. این حقیقت به قوت خود باقی‌مانده که برای تغییر موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، بازار کار این کشور باید بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. طلا اکنون روند صعودی پیدا کرده زیرا بازار در حال‌حاضر آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد مطلوب و نرخ تورم بالاتر را هضم می‌کند.

روزهای پرتلاطم سکه

افزایش نرخ اونس طلا در بازار جهانی و همچنین پیشروی قیمت دلار در بازار ارز داخلی در روزهای اخیر، از مهم‌ترین علل زمینه‌ساز افزایش بهای سکه و طلا بود‌ به ‌‌طوری‌که این پیشروی‌ها انگیزه معامله‌گران سکه را برای خرید بیشترکرد. بر این اساس هر سکه تمام بهار‌آزادی روز یکشنبه در قیمت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

هفته گذشته بیشتر سکه‌بازان رفتار احتیاطی را در پیش گرفته بودند و تصور می‌کردند که قیمت دلار ممکن است به یکباره در مسیر نزولی قرار بگیرد، به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران در خریدهای خود محتاطانه عمل کردند. کارشناسان سکه و طلا بر این باور هستند در صورتی‌که رشد قیمت دلار ادامه‌دار باشد، ممکن است حتی این فلز گرانبها بار دیگر صعود کند و سطوح قیمتی بالاتری را تجربه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.