فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۵۵۶۱

آخرین قیمت طلا پیش از امروز اول تیر

آخرین قیمت طلا پیش از امروز اول تیر

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۳۱ خرداد با شش هزار و ۹۰۰ تومان افزایش، ۱,۰۳۵,۲۰۰ معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۳۱ خرداد با شش هزار و ۹۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۳۵ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد روز دوشنبه ۳۱ خرداد با سه هزار تومان کاهش، ۱۰ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان معامله شد.

انس جهانی در بازار دوشنبه حدود ۲۰ دلار نسبت به آخرین نرخ روز شنبه افزایش داشت و به قیمت ۱۷۸۳ دلار رسید. به دنبال افزایش انس جهانی و افزایش نرخ ارز در بازار امروز، قیمت‌ها در بازار طلا داخلی با افزایش همراه بود.

طی هفته گذشته انس جهانی حدود ۹۸ دلار کاهش داشت که دبیر اتحادیه طلا یکی از عوامل اصلی این کاهش را تقویت دلار در سطح دنیا می‌داند. دیروز دوشنبه، انس جهانی طلا بعد از تعطیلی روز یکشنبه، نسبت به آخرین نرخ روز شنبه ۲۰ دلار افزایش داشت.

دنیای اقتصاد نوشت:

عدم تناسب رفتاری سکه و دلار

در بازار سکه، خریداران‌ قدرتمند ظاهر شدند. با این حال، سکه در خرداد بسیار کمتر از دلار رشد کرد. فلز گران‌بهای داخلی در روز آخر خرداد توانست ۸۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت برساند و در محدوده ۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان قرار بگیرد. با این رشد، میزان بازدهی سکه در خردادماه به حدود ۶/ ۲ درصد رسید که حدود ۲ درصد کمتر از رشد دلار بود.

به باور فعالان، حرکت نزولی اونس طلا یکی از مهم‌ترین عواملی بود که قیمت سکه را تحت فشار قرار داد و زمینه‌ساز عدم تناسب رشد سکه با دلار شد. طلای جهانی تنها در انتهای هفته گذشته ۱۰۰ دلار افت را به ثبت رساند و تا کانال هزار و ۷۶۰ دلاری پایین رفت. در این میان، به باور فعالان، یکی از دلایلی که بهای سکه در روز آخر خردادماه با سرعت قابل توجهی رشد کرد، به رفتار طلای جهانی در روز دوشنبه مربوط بود. دیروز تا ساعت ۸ بعدازظهر طلا در بازارهای جهانی رفتار صعودی داشت و توانست تا محدوده هزار و ۷۸۴ دلار رشد کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.