فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۹۵۹۱

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۲ تیر

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۲ تیر

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۱۰ تیر با چهار هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، ۱,۰۶۷,۸۰۰ معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازارآخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۱۰ تیر با چهار هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، ۱,۰۶۷,۸۰۰ معامله شد. سکه در هفته گذشته رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد و توانست از سطح مقاومت ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به آسانی عبور کند. با این حال‌ بازار برای اینکه خود را بالای سطح مقاومتی ۱۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی تثبیت کند، با دشواری‌های زیادی مواجه شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

سکه به‌دنبال شکست مقاومت

سکه در هفته گذشته رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد و توانست از سطح مقاومت ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به آسانی عبور کند. با این حال‌ بازار برای اینکه خود را بالای سطح مقاومتی ۱۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی تثبیت کند، با دشواری‌های زیادی مواجه شد.

فلز گرانبهای داخلی پنج‌شنبه دو هفته پیش در محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی نوسان می‌کرد؛ از شنبه هفته گذشته روند صعودی آغاز شد و این فلز گرانبها، توانست با افزایش ۲۷۰ هزار تومانی تا محدوده ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رشد کند. این پایان کار روند افزایشی سکه نبود و این فلز گرانبها تا روز چهارشنبه توانست تا سطح ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. روز پنج‌شنبه بازار نتوانست سطح ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند و به محدوده ۱۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی سرازیر شد.

با وجود افت روز آخر، فلز گرانبهای داخلی رشد ۵/ ۴ درصدی را به ثبت رساند. ربع‌سکه نیز در هفته گذشته توانست رشد ۲/ ۴درصدی را به ثبت برساند و سهم افزایش نیم‌سکه ۶/ ۳ درصد بود. رشد بهای انواع سکه در شرایطی رخ داد که قیمت اونس طلا در هفته گذشته عمدتا روند صعودی نداشت.

به گفته فعالان، رشد قیمت دلار در کنار افزایش تقاضا در بازار سکه دو عاملی بودند که زمینه‌ساز تحریک قیمت‌ها شدند. سکه در صورتی‌که روز شنبه به بالای سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برود، با افزایش فعالیت بازیگران خریدار مواجه خواهد شد. به باور فعالان، سکه برای تثبیت بالای سطح یاد‌شده نیاز به افزایش معنادار قیمت دلار خواهد داشت. این در حالی است که در آخرین روز هفته تا حدی از حجم خریداران بازار ارز کاسته شده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.