فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۰۵۴۰

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۵ تیر

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۵ تیر

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۴ تیر با دو هزار و ۱۰۰ تومان کاهش، ۱,۰۵۷,۶۰۰ معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۴ تیر با دو هزار و ۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۵۷ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۴ تیر با سه هزار تومان افزایش، ۱۰ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان معامله شد.

براساس گزارش ایسنا، استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: آمار اشتغال ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، سیگنال‌های متفاوت زیادی را فراهم کرد و به حد کافی قوی نبود تا زمینه برای اقدام بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل سیاست انبساطی را فراهم کند. با این حال رشد اقتصادی در آمریکا کاملا قوی و تورم کاملا قوی است. بازارها همچنان روی موضع موافق با افزایش نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا به طور جدی حساب می کنند و این امر روند صعودی طلا را محدود می‌کند.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد اقتصاد آمریکا در ژوئن بیشترین شغل جدید را در ۱۰ ماه گذشته اضافه کرده است اما نرخ بیکاری بالاتر رفت و مشارکت نیروی کار تغییر محسوسی نداشت و روند رشد دستمزد ساعتی نیز آهسته شد.

در این بین، بهبود بازار کار تمرکز سرمایه‌گذاران روی آمار اقتصادی و حرکت بعدی بانک مرکزی آمریکا را افزایش داده زیرا بازارها از شواهد بهبود قوی‌تر اقتصاد در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به تورم پایدار استقبال می‌کنند.

دنیای اقتصاد نوشت:

نزول سکه با اهرم دلار

در روزی که قیمت دلار نزولی شد، سکه امامی نیز دو کانال ۱۰ میلیون و ۷۰۰ و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را از دست داد. بر اساس صحبت‌های فعالان، سکه یکشنبه شب در معاملات پشت خطی، از کانال ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پایین رفت و این افت در روز دوشنبه ادامه یافت. ساعت ۴ بعدازظهر روز دوشنبه فلز گرانبهای داخلی با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد که ۱۵۵ هزار تومان کمتر از روز یکشنبه بود. به گفته فعالان، جدا از افت قیمت دلار، تعطیلی صنف طلا و جواهر به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی دیگر عاملی بود که رفتار معامله‌گران سکه را تحت‌تاثیر قرار داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.