فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۷۲۷۲۳

پیش‌بینی‌ها در بازار ارز چگونه است؟ + آخرین قیمت دلار

پیش‌بینی‌ها در بازار ارز چگونه است؟ + آخرین قیمت دلار

قیمت دلار هرات افزایش یافته و سیگنال آن برای قیمت دلار در تهران هم افزایشی بود. اما قیمت دلار در بازار دیروز ۲۶ مرداد بدون تغییر نرخ، ۲۶,۸۹۹ تومان اعلام شده است. قیمت دلار در روزهای آینده چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه قیمت دلار هرات با افزایش ۳۰۰ تومانی به ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. رشد قیمت دلار هرات برای قیمت دلار در بازار تهران سیگنالی افزایشی است. قیمت دلار در بازار دیروز ۲۶ مرداد بدون تغییر نرخ، ۲۶,۸۹۹ تومان اعلام شده است.

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت: اگر در برجام اتفاقی نیفتد و شرایط موجود ادامه داشته باشد نرخ دلار به بالاتر از ۳۰ هزار تومان هم می‌رسد اما اگر برجام احیا شود و میزان درآمدهای نفتی بالا برود، مشکلی در مدیریت ارزی کشور ایجاد نمی‌شود.

کمال سیدعلی درباره سه موضوع تاثیرگذار تحولات اخیر افغانستان، طولانی شدن روند برجام و واکنش بازار به تیم اقتصادی دولت سیزدهم روی افزایش نرخ ارز گفت: موضوع بسیار مهم و اثرگذار بر بازار ارز به ویژه افزایش نرخ دلار، مساله برجام و طولانی شدن روند مذاکرات است. می‌دانیم که رئیس‌جمهور دولت سیزدهم اعلام کرده از هر موضوعی که منجر به رفع تحریم‌ها شود استقبال می‌کند و باید ببینیم که آیا این نگاه در بدنه دولت حاکم است یا خیر؟

وی ادامه داد: مذاکرات نباید به نقطه منفی برسد اما طولانی شدن آن هم آثار بسیار منفی برای کشور به دنبال دارد چراکه هیچ کشوری جز ایران بابت طولانی شدن برجام چیزی را از دست نمی‌دهد و تنها ایران است که از این عدم توافق آسیب می‌بیند.

اهمیت قیمت دلار هرات

اقتصاد‌نیوز در این مورد نوشت: در سال‌های اخیر و پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده، تامین ارز از کشورهای همسایه شدت گرفت و یکی از بازارهای مهم، هرات بود. در سال‌های اخیر انتقال دلار از هرات به مشهد و نرخ ارزی که در آن تعیین می‌شود، سیگنال مهمی برای بازار تهران به حساب می‌آید.

تعطیلات مناسبتی برای تاسوعا و عاشورا نیز موجب شده بود تا تقاضای ارز و بخصوص دینار بالا برود و از طرف دیگر فشار تقاضا ارزی برای سفردر تعطیلات کرونایی نیز در بازار زیاد شد. در نهایت روز یکشنبه حرف‌های مخبر معاون اول رییس دولت سیزدهم موجب تقویت روند صعودی در بازار ارز شد. معاون اول دولت جدید گفته بود که نسبت به توافق خوشبین نیست و قیمت دلار به نزدیک کانال ۲۷ هزار تومان رسید.

در سمت رسمی بازار نیز نرخ صرافی‌ها در ابتدای کانال ۲۶ هزار تومان قرار داشت وحتی به زیر این کانال نیز سرک کشید. در نتیجه با اختلاف پیش آمده بین دلار صرافی و بازار آزاد، تقاضا برای دلار بالا رفت و شاهد صف‌های خرید سنگین برای دلار صرافی بودیم. معامله‌گران می‌گفتند ارز در بازار نیست، بر همین اساس خرید دلار صرافی که قبلا مستقیما به بازار عرضه می‌شد این بار با هدف نگهداری خرید می‌شد. بنظر انتظارات در بازار عوض شده است.

روز دوشنبه که بازار رسمی تعطیل بود، بازار آزاد دلار در حالی شروع به کار کرد که نرخ دلار مانند روز گذشته بود. همچنین حضور معامله‌گران در بازار مشهود بود اما تقاضایی در بازار نبود، به قول معامله‌گران پرنده در بازار پر نمی زد. اما در انتهای بازار نرخ هرات کم کم شروع به رشد کرد و به ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. که معامله‌گران این سطح را نقطه مقاومت برای هرات می‌دانستند. روند صعودی نرخ‌ در معاملات پشت خطی نیز ادامه یافت و به بالای این سطح رسید. با رشد دلار هرات در انتهار بازار و معاملات پشت‌خطی، دلار تهران نیز در این معاملات، وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد و به ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

در مجموع نگرانی‌ها از بازار هرات روند صعودی در بازار را تقویت کرد و معامله‌گران به این نکته اشاره می‌کردند که هرات مرجع اسکناس دلار برای بازار آزاد تهران است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.