کد مطلب: ۵۹۲۵۰۵

شرط صعود سکه افزایش اونس جهانی / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۹ آبان

شرط صعود سکه افزایش اونس جهانی / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۹ آبان

روز شنبه قیمت سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که ۱۰ هزار تومان بیشتر از روز پنج‌شنبه بود. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز با ۲,۳۰۰ تومان کاهش، ۱,۱۶۹,۳۰۰ معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز شنبه با افزایش قیمت دلار ، سکه بازان نیز در موقعیت خرید قرار گرفتند و توانستند قیمت سکه را بالاتر بیاورند.ساعت ۳ بعدازظهر روز شنبه فلز گران‌بهای داخلی در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که ۱۰ هزار تومان بیشتر از روز پنج‌شنبه بود.

به گفته فعالان، اگر افت بهای اونس طلا در روز جمعه نبود، سکه امامی حتی می‌توانست به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قدم بگذارد.با این حال، روز جمعه فروشندگان زیادی در بازار جهانی طلا پیدا شدند و این موضوع موجب شد که فلز زرد تا محدوده هزار و ۷۸۰ دلار عقب‌نشینی کند.

در صورتی که روز دوشنبه طلا به مسیر صعودی بازگردد، سکه شانس بیشتری برای شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد داشت.با این حال سکه حتی در صورت شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی، کار دشواری برای شکستن مقاومت بزرگ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد داشت.فلز گران‌بهای داخلی در سال ۱۴۰۰ به ندرت موفق به شکست محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است. یکی از عواملی که می‌تواند زمینه‌ساز مقاومت بزرگ سکه شود، حضور دلار بالای خط ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی خواهد بود.(دنیای اقتصاد)

کم رنگ شدن انتطارات افزایشی در بازار سکه

بازار طلا و سکه به‌رغم افت ناگهانی اونس طلا در پایان معاملات هفته در بازار جهانی کاهش چندانی را تجربه نکرد؛ زیرا این بازار چشم به روند قیمت دلار داخلی دوخته است. بر این اساس کاهش قیمت طلای جهانی و ثبات نسبی در بازار ارز، تقاضا را در روز شنبه برای معامله‌گران سکه کاهش داد. به طوری که هر سکه امامی روز گذشته در سطح قیمتی ۱۱‌میلیون و ۸۷۰‌هزار تومان داد و ستد شد. به گفته برخی کارشناسان انتظارات افزایشی برای قیمت سکه به دلیل نامشخص ماندن روند مذاکرات و برنامه‌‌‌های اقتصادی دولت بسیار کم‌‌‌رنگ شده است. بنابراین در موقعیت فعلی سرمایه‌گذاران برای انجام معاملات خود دست به عصا حرکت می‌کنند. از سوی دیگر گفتنی است جذابیت سکه کاهش یافته است که علت آن را می‌توان کاهش توان خرید افراد و تقاضا دانست.

عقب‌گرد اونس جهانی

طلای جهانی هفته گذشته نوسانات بسیاری را شاهد بود و چند بار توانست به سطوح بالاتر دست پیدا کند اما در انتهای هفته سقوط شدیدی را تجربه کرد و زیر سطح کلیدی خود قرار گرفت. آمارهای اقتصادی مختلف و موضع موافق تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی کانادا نیروی صعودی را از این فلز ارزشمند دور کرد. به این ترتیب بهای معاملات هر اونس طلا در روز جمعه با یک‌درصد کاهش در سطح ۱۷۸۴ دلار بسته شد و برای کل هفته بیش از یک‌درصد کاهش را نشان داد. دلار قوی‌تر و همچنین افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره و تحکیم سریع‌تر سیاست پولی روی قیمت طلا تاثیر گذاشته و سبب بد‌بینی نسبت به این فلز ارزشمند در هفته جاری شده و به باور تحلیلگران طلا باید در کوتاه‌مدت کف قیمتی ۱۷۶۰ دلار را حفظ کند که سطح حمایتی مهم بعدی محسوب می‌شود.

آخرین اخبار قیمت سکه را در صفحه قیمت سکه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.