خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۴۴۰۱

پیش‌بینی قیمت طلا / افزایش فشارهای تورمی بر طلا

پیش‌بینی قیمت طلا / افزایش فشارهای تورمی بر طلا

رئیس اتحادیه فروشندگان طلای تهران می‌گوید: حذف ۹ درصدی مالیات از اصل طلا در نهایت به نفع خریداران است. با توجه به روند کاهشی قیمت طلا در روزهای اخیر، پیش‌بینی می‌شود نوسان کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با کاهش قیمت دلار در روز پنج‌شنبه طلا در آخرین معاملات اندکی ارزان شد. در بازارهای جهانی هم قیمت طلا علی‌رغم روز چهارشنبه ۲۷ دلار کاهش پیدا کرد و به قیمت یک هزار و ۷۸۸ دلار رسید.

آیا قیمت طلا در هفته سوم دی ماه ارزان می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلای تهران در این مورد گفت: قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته روند کاهشی داشت. علت کاهش قیمت طلا نیز متاثر از قیمت دلار و اخبار سیاسی بود.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز توضیح داد: چنانچه اخبار مربوط به مذاکرات موثر باشد، پیش‌بینی می‌شود روند قیمت طلا و سکه کاهشی باشد. با آن که در روزهای اخیر حذف مالیات از اصل طلا حذف شده امیدواریم تقاضا برای خرید مصنوعات طلا در بازار رونق بگیرد.

او بیان کرد: درباره مزایای حذف مالیات از اصل طلا هنوز آن طور که باید اطلاع‌رسانی شفافی نشده است. امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر مردم متوجه شوند که این قانون به نفع خریدار است و متقاضیان از این پس برای خرید طلا باید هزینه کمتری را بپردازند.

دنیای اقتصاد نوشت:

افزایش فشارهای تورمی بر طلا

هفته گذشته قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ابتدا روند صعودی را دنبال ‌‌‌کرد؛ اما در ادامه نتوانست جهت حرکت خود را حفظ کند و مسیر معکوس را در پیش گرفت و افت قابل‌توجهی را تجربه کرد.

در این میان، فدرال‌‌‌رزرو به‌سرعت در حال کاهش نرخ بهره خود برای مهار تورم است که در ۴۰سال گذشته در ایالات متحده بیشترین رشد را دارد؛ به طوری که کاهش انتظارات تورمی باعث شده است دورنمای صعودی طلا در ادامه مسیر خود کمی به خطر بیفتد.

با وجود برخی احساسات کاهشی در بین سرمایه‌گذاران طلا روز جمعه افت چند ۱۰دلاری داشت. بنابراین هر اونس طلای جهانی روز گذشته به قیمت ۱۷۹۰دلار مورد دادوستد قرار گرفت. اخبار مربوط به افزایش نرخ‌ها تقریبا همیشه برای طلا بد است.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.