کد مطلب: ۷۰۱۳۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورود دلار به کانال ۳۱ هزار تومان/ بازار ارز، سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

ورود دلار به کانال ۳۱ هزار تومان/ بازار ارز، سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

قیمت دلار بازار آزاد، امروز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، همچون روز گذشته، نوسان افزایشی دارد و به کانال ۳۱ هزار تومان صعود کرده است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸۶۴۲ تومان اعلام شده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۰,۸۵۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۰,۹۳۰ تومان آغاز شد. در ادامه به ۳۱,۱۲۰ تومان رسیده است. روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روند افزایشی داشت. دیروز، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۰,۷۸۰ و ۳۱ هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

نوسان قیمت دلار توافقی، هرات و سلیمانیه

دلار توافقی امروز نسبت به روز گذشته روند افزایشی دارد و به ۲۹,۹۴۰ تومان رسیده است. همچنین دلار هرات نیز روند صعودی دارد و با نرخ حدود ۳۰,۹۲۰ تومان معامله می‌شود.

دلار نقدی سلیمانیه نیز روز گذشته روند افزایشی داشت و معاملات فردایی آن به ۳۱,۴۰۰ تومان رسید.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۳۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۷۳۱ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰٫۱۵ درصد افت به ۲۸۵۰۰ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده است.

وزیر خارجه آمریکا: احیای برجام در آینده‌ای نزدیک بعید است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران با آخرین پاسخ خود به پیشنهاد توافق هسته‌ای «یک گام به عقب» برداشته و با این حساب توافق در کوتاه مدت بعید است (شفقنا).

البته، وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه شب (۲۱ شهریور) با انتشار بیانیه‌ای اظهارات یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی در مورد کنار کشیدن واشنگتن از مذاکرات احیای برجام را رد و تاکید کرد که تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به یک توافق با ایران ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: ما به دنبال از سرگیری دوجانبه اجرای کامل برجام بوده و هستیم. به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا، جو بایدن برجام را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای می‌داند.

ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه یک مقام ارشد اسرائیلی در جریان سفر یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم به آلمان به خبرنگاران گفته بود: آمریکایی‌ها و بسیاری از اروپایی‌ها گفته‌اند که برجامی وجود نخواهد داشت (ایرنا).

گروسی: فعالیت آژانس در ایران تحت تاثیر قرار گرفته است

از سوی دیگر، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه آغازین خود در نشست شورای حکام آژانس، مدعی شد که فعالیت راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام[توافق هسته‌ای]، به طور جدی تحت تاثیر قرار گرفته است.

به نقل از ایسنا، در بخشی از متن بیانیه آغازین رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وبگاه آژانس منتشر شده، آمده است: از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام[توافق هسته‌ای] به طور جدی تحت تاثیر تصمیم ایران برای اجرایی کردن برخی فعالیت‌های هسته‌ای قرار گرفته است، از جمله تعهدات آن ذیل پروتکل الحاقی.

تسنیم نوشت، رافائل گروسی مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی امروز در نشست شورای حکام مدعی شد در تحقیقات کنونی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

وی افزود ایران باید در این تحقیقات با ما همکاری کند.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار در مورد دلار و ارز را در صفحه اخبار ارز و طلا ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.