خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۸۷۴

سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیارد دلار کره جنوبی روی صنعت تراشه

سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیارد دلار کره جنوبی روی صنعت تراشه

نخست وزیر کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که یک بسته حمایتی با هدف توسعه فعالیت‌ها در تولید تراشه‌های پیشرفته به ارزش ۱۹ میلیارد دلار را در اختیار شرکت‌های سازنده و تامین کننده مواد اولیه قرار خواهد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کره جنوبی امروز با اشاره به اهمیت گسترش مهارت ها در زمینه هایی مانند طراحی تراشه و انعقاد قرارداد همزمان با «جنگ همه‌جانبه بازار جهانی نیمه‌رساناها»، اعلام کرد یک بسته حمایتی به ارزش ۲۶ تریلیون وون (۱۹ میلیارد دلار) برای کسب و کارهای مرتبط با تراشه در نظر می گیرد.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی گفت بر اساس این بسته، یک برنامه حمایت مالی به ارزش حدود ۱۷ تریلیون وون از طریق بانک توسعه دولتی کره برای حمایت از سرمایه گذاری شرکت های صنعت نیمه‌رسانا پیش‌بینی شده است.

وی در نشستی با مقامات ارشد دولتی گفت: همان طور که همه ما می دانیم، نیمه‌رساناها میدانی هستند که در آن جنگ همه جانبه در جریان است. برد یا باخت، بستگی به این دارد که چه کسی بتواند ابتدا تراشه‌های پیشرفته بسازد.

کره جنوبی، خانه برترین سازندگان تراشه حافظه در جهان مانند سامسونگ الکترونیکز Samsung Electronics و هنیکس کره جنوبی SK Hynix، در زمینه هایی مانند طراحی تراشه و ساخت تراشه‌های پیشرفته از برخی رقبا عقب افتاده است.

دفتر یون گفت شرکت های کره ای تراشه‌ها را طراحی اما تولید را برون سپاری می‌کنند. سهم کره جنوبی از بخش جهانی که تحت سلطه شرکت‌هایی مانند غول آمریکایی انویدیا است، حدود ۱ درصد برآورد می‌شود. همچنین شکافی بین سازندگان تراشه‌های محلی و سازندگان پیشرو تراشه های قراردادی مانند شرکت تولیدی تراشه تایوان است.

صندوق یک تریلیون وونی برای حمایت از سازندگان تجهیزات و شرکت‌های تامین‌کننده

یون گفت: یک صندوق یک تریلیون وون برای حمایت از سازندگان تجهیزات و شرکت های تامین کننده ایجاد خواهد شد.

«آن دوک گئون» وزیر صنعت گفت: دولت قصد دارد به افزایش سهم بازار جهانی کره جنوبی در تراشه‌های غیرحافظه‌ای مانند پردازنده‌های موبایل از ۲ درصد فعلی به ۱۰ درصد کمک کند.

این بسته بزرگتر از برنامه‌هایی است که «چوی سانگ موک» وزیر دارایی کره جنوبی اوایل ماه جاری اعلام کرد و گفت: دولت حمایت از سرمایه‌گذاری‌های تراشه‌ها و تحقیقات به ارزش بیش از ۱۰ تریلیون وون را هدف‌گذاری کرده است.

کشورهای سراسر جهان، از چین گرفته تا آمریکا، ده‌ها میلیارد دلار از طریق کمک‌های بلاعوض و ابزارهای دیگر برای حمایت از بخش‌های تراشه هزینه کرده‌اند.

«گرگ رو» رئیس بخش تحقیقات هیوندای موتور سکیوریتیز، گفت: دولت کره جنوبی ظاهراً در تلاش است تا روند حمایتی را دنبال کند که کشورهای دیگر برای شرکت‌های تولید تراشه خود در نظر می گیرند.

کره جنوبی در حال ساخت یک خوشه تراشه بزرگ در یونگین واقع در جنوب سئول است که به عنوان بزرگترین مجتمع تولید تراشه با فناوری پیشرفته جهان برای جذب تجهیزات تراشه و شرکت‌های فابل معرفی می‌شود.

نخست وزیر کره جنوبی که متعهد شده است تمام منابع ممکن را در صنعت تراشه‌های کشور سرریز کند، در ماه ژانویه گفته بود: برای افزایش اشتغال و جذب استعدادهای بیشتر، اعتبارات مالیاتی سرمایه‌گذاری در صنعت نیمه‌رسانای داخلی را تمدید خواهد کرد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.