فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۰۳۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طلا و سکه به پیروی از دلار، گران شد/ قیمت سکه وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شد

طلا و سکه به پیروی از دلار، گران شد/ قیمت سکه وارد کانال 16 میلیون تومان شد

امروز ۱۱ آبان ماه ۴۰۱ دلار مرز ۳۴ هزار تومان را رد کرد و رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرده است. همزمان با رشد قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم در بازار افزایشی شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این گزارش به یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. در ابتدای ساعت معاماتی امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

سکه نیز همپای رشد دلار طی دیروز و امروز مسیر صعودی را در پیش گرفته است. هر سکه امامی در لحظه تنظیم این گزارش از مرز ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم عبور کرده است. سکه تمام بهار آزادی هم به ۱۴ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان رسید.

نیم سکه به ۸ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید و ربع سکه ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان معامله می شود. سکه گرمی هم به سه میلیون و ۱۶۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت دلار در هفته جاری، رکورد بی‌سابقه‌ای داشت و ظرف چند روز از کانال ۳۳ به ۳۴ هزار تومان وارد شد. اما به نظر می‌رسد که طلا و سکه همپای قیمت دلار داخل رشد نکرده و نوسان آنها اندازه دلار چشمگیر نبوده است. اگرچه به نظر می‌رسد این تحرکات از ساعتی قبل آغاز شده و این احتمال وجود دارد که نوسانات بازار ارز و طلا از ساعاتی دیگر آغاز شود.

افزایش قیمت طلا و سکه در حالی است که پیش از این بسیاری از کارشناسان اعلام کرده بودند که با توجه به ثبات قیمت دلار، بازار طلا و سکه هم بازار با ثباتی است و فعلا نباید چشم انتظار افزایش قیمت طلا بود.

از طرف دیگر، برخی از پیش‌بینی‌های جهانی اعلام می‌کند که قیمت طلای جهانی طی ۵ سال آینده روند نزولی دارد و احتمال کاهش قیمت طلای جهانی زیاد است.

دقایقی پیش قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید از مرز ۱۶ میلیون تومانی عبور کرد و وارد کانال قیمتی بالاتر شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.