خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۷۸۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ثبات چند روزه در بازار دلار

قیمت دلار امروز 21 دی 1401 / ثبات چند روزه در بازار دلار

قیمت دلار که تا کانال 44 هزار تومانی هم پیشروی کرده بود با تغییر رئیس بانک مرکزی تا 39 هزار تومان کاهش پیدا کرد و حالا طی روزهای اخیر در حال نوسان در کانال 40 هزار تومانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌آید دلار فعلا در کانال 40 هزار تومانی تثبیت شده و اکنون 40 هزار و 750 تومان قیمت دارد. در چند روز گذشته نرخ این اسکناس آمریکایی در همین کانال نوسان داشته است.

این در حالی است که قیمت دلار از ابتدای هفته جاری به مسیر رشد خود بازگشته بود و حتی روز یکشنبه دلار فردایی بالای 41 هزار تومان قیمت می‌خورد.

به نظر می‌آید دولت با اقداماتی نظیر ارزپاشی و دیگر سیاست‌های مربوط به تثبیت نرخ ارز سعی در کنترل قیمت دلار دارد. اما باید در نظر گرفت ارزپاشی و کنترل نرخ ارز بدون کنترل تورم در طولنی مدت عواقب زیان‌باری در پی دارد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که حتی در صورتی که بازارساز موفق شود این بار نیز قیمت دلار را کاهش دهد اما این سیاست برای بلندمدت موفق نخواهد بود چرا که بانک مرکزی با کمبود جدی منابع ارزی روبروست و سیاست ارزپاشی برای درازمدت ادامه نخواهد داشت.

قیمت دلار امروز 21 دی 1401

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف چقدر است؟

امروز دلار توافقی در بازار متشکل ارزی 39 هزار و 362 تومان قیمت خورده است. قیمت دلار صرافی ملی هم امروز در سمت فروش 39 هزار و 486 تومان و در سمت خرید 39 هزار و 91 تومان تعیین شده است.

وضعیت دلار در بازارهای همسایه

در روزهای اخیر و با نوسان قیمت دلار قیمت دلار سلیمانیه و هرات نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این در حالی است که پیش از این دو هاب به بازار ایران سیگنال می‌داده‌اند.

در حال حاضر قیمت دلار هرات 40 هزار و 150 تومان و قیمت دلار سلیمانیه 41 هزار و 150 تومان تعیین شده است. از سمتی دیگر قیمت درهم نیز 11 هزار و 350 تومان است و دلار درهم نیز 41 هزار و 654 تومان برآورد می‌شود. گفتنی است درهم در حال حاضر تاثیر زیادی بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران دارد.

آخرین پیش‌بینی‌ها را هر روز در صفحه پیش بینی بازارها بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.