خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۱۸۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی روند انس جهانی طلا پس از بازگشت به زیر سطح ۲ هزار دلار

بررسی روند انس جهانی طلا پس از بازگشت به زیر سطح 2 هزار دلار

انس جهانی طلا هفته گذشته با نوسانات محدود و در دامنه نسبتاً فشرده در نوسان بود و پس از کاهش تا حوالی 1970 دلار در نهایت در محدوده 1983 دلاری، هفته را به پایان رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر داده‌های اقتصادی نشان دادند که اقتصاد چین با نرخ سالانه 4.5 درصد در سه ماهه اول 2023 رشد کرده است، در حالی که در سه ماهه پایانی 2022 رشد اقتصادی چین 2.9 درصد ثبت شده بود.

از طرف دیگر داده‌های PMI ایالات متحده نشان داد که فعالیت‌های تجاری با سرعتی قوی‌تر از آنچه انتظار می‌رفت در اوایل آوریل گسترش یافته است و بر این اساس، فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به بالاترین حد در 11 ماه گذشته رسید؛ از این رو تا حدودی نگرانی‌ها پیرامون رکود کاهش و انتظارات معامله‌گران نسبت به یک گام افزایشی دیگر نرخ بهره فدرال رزرو در جلسه ماه می افزایش یافت.

متعاقبا بازده اوراق خزانه‌داری امریکا با نوسانات مثبت به بالاترین سطح (3.6 درصد) در دو هفته گذشته رسید و قیمت طلا زیر سطح کلیدی دو هزار دلار بسته شد.

متغیرهای مهم موثر بر قیمت طلا

ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به بررسی روند قیمت انس جهانی طلا و رویدادهای اخیر و پیش روی بازار انس جهانی پرداخته است.

حاجی‌احمدی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: شاخص اطمینان مصرف کننده (CB) ماه آوریل اولین داده مهم منتشر شده از ایالات متحده در هفته آینده خواهد بود. در اواخر هفته نیز داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول منتشر می‌شود و انتظار می‌رود این داده‌ها نشان دهند که میزان رشد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بنابراین معامله‌گران نیم‌نگاهی به تاثیر افزایش نرخ‌ها بر اقتصاد ایالات متحده خواهند داشت. همچنین شاخص قیمت PCE نیز که داده ترجیحی تورم فدرال رزرو است، اواخر این هفته منتشر می‌شود و با توجه به افزایش انتظارات تورمی در آخرین نظرسنجی سنتیمنت مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان، انتظار می‌رود تورم نسبت به دوره قبلی در بعد ماهانه بدون تغییر باقی بماند.

نمودار قیمت طلا

روند انس جهانی طلا، منبع: Tradingview

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

حاجی‌احمدی در ادامه بررسی روند قیمت انس جهانی افزود: از منظر تکنیکال، مطابق انتظار و سناریوی تحلیلی که در گزارش‌های قبلی دنبال کردیم، در هفته اخیر با توجه به واکنش مثبت دلار به محدوده حمایت رند روانی 100 پوینت، انس جهانی طلا با نوسانات منفی همراه بود و با رسیدن قیمت به اولین سطح کلیدی یک هزار و 980 دلار، کندل هفتگی کمی فراتر از محدوده مورد اشاره بسته شد. در ادامه، با توجه به بی‌تصمیمی معامله‌گران در دامنه قیمتی 1,980 الی 2,000 دلار، تثبیت نمودار خارج از محدوده تراکمی مذکور جهت بازار را مشخص می‌نماید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.