فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۰۹۱۰۰

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / همراهی سکه با فاز نزولی بازارها

پیش بینی قیمت طلا و سکه 21 اردیبهشت 1402 / همراهی سکه با فاز نزولی بازارها

امروز قیمت طلا و سکه با کاهش قیمت دلار همراه شد؛ فاز نزولی در بازار فلز زرد را معامله‌گران متعاقب ریزش قیمت خودرو و افت شاخص بورس در روزهای گذشته می‌دانند.

به گزارش تجارت‌ نیوز امروز قیمت طلا و سکه همانند روند کاهشی دلار، ارزان شد . ریزش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه را فعالان بازار ناشی از افزایش فروش برای ثبت نام خودرو می‌ دانند .

هر چند برخی از معامله‌گران نیز معتقدند کاهش قیمت خودرو و ریزش بورس در روزهای گذشته در بازار طلا و ارز امروز اثر خود را گذاشته است . فعالان بازار معتقدند علاوه بر کاهش قیمت دلار، کاهش تقاضا و افزایش فروش، عامل پایین آمدن قیمت سکه و طلا ست .

جدول قیمت طلا و سکه 20 اردیبهشت

لزوم مداخله بانک مرکزی

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به روند قیمت طلا و سکه که در نتیجه نوسان کاهشی نرخ ارز ایجاد شده به تجارت‌نیوز گفت : « بازار طلا را نمی‌توان پیش‌بینی کرد زیرا ما همیشه بحث اونس جهانی را داریم . البته اونس جهانی در روزهای گذشته تاثیری بر رونددهی به بازار طلا نداشته است . در حال حاضر انس جهانی طلا افزایشی است اما قیمت طلا و سکه با کاهش همراه بوده است .»

بذرافشان تصریح کرد : « خبرهای سیاسی و اقتصادی نیز بر ایجاد روند در بازار بی‌تاثیر نیست . اگر رویکردهای مدیریتی تغییر کند و سیاست‌های جدیدی در پیش گرفته شود، نقش مهمی در بازار طلا و سکه دارد .»

این مقام صنفی گفت : « نوسان بین یک تا سه درصدی قیمت ها در بازار فلز گران‌بها طبیعی است . اما حباب سکه همچنان بزرگ است . در شرایط فعلی بایستی برای کنترل نرخ ارز و ایجاد ثبات آن، بانک مرکزی مجددا ورود کند .»

بذرافشان درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده گفت : « قیمت‌ها در هفته آینده نوسان خاصی نخواهد داشت و در همین محدوده با نوسان جزئی داد و ستد خواهد شد .»

کاهش قیمت در تمام قطعات

امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی با ۵۰۰ هزار تومان کاهش، با قیمت ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد . سکه بهار نیز ۴۰۷ هزار تومان ارزان شد . این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۹۴ هزار تومان به فروش رسید .

در روز جاری نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند . امروز نیم سکه به قیمت ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید . ربع‌ سکه با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی نیز به قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید .

قیمت طلا امروز کاهش بسیار محدودی داشت . هر مثقال طلا ۱۱ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۴۲۳ هزار تومان رسید . هر گرم طلا نیز نزدیک به ۳ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۶۳۶ هزار تومان معامله شد . امروز طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۶۰۳ هزار تومان معامله شد .

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات کاهش داشت . حباب سکه امامی ۴۰۲ هزار تومان و سکه بهار نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان ریخت . این مقدار کاهش حباب سکه بهار را به کانال دو میلیونی برگرداند .

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.