کد مطلب: ۸۲۳۲۱۶

سکه به کانال ۲۸ میلیون برگشت/ علت کاهش قیمت طلا چیست؟

سکه به کانال ۲۸ میلیون برگشت/ علت کاهش قیمت طلا چیست؟

همزمان با کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم روند کاهشی پیدا کرد و قیمت این فلزات زرد رنگ هم کمتر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با نزدیک شدن قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان، قیمت سکه هم به ۳۰ میلیون تومان نزدیک شد. اما حالا سکه دوباره عقب‌نشینی کرد.
قیمت سکه امامی‌ به ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر گرم طلا هم به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر گرم رسید.
قیمت سکه بهار آزادی به کانال ۲۴ میلیون تومان برگشت و با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان معامله شد.
قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه هم به ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.
هر مثقال طلا هم که پیش از این به بالا ۱۰ میلیون تومان رسیده بود، به زیر ۱۰ میلیون تومان برگشت.

علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

قیمت دلار در دو روز گذشته کمی کاهش داشت و از آستانه‌ ۵۰ هزار تومان برگشت. قیمت دلار در آخرین‌ معاملات انجام شده در کانال ۴۸ هزار تومان بود. همین مساله بر قیمت طلا و سکه هم اثر گذاشت.
گفته می‌شود علت کاهش قیمت دلار توییتی از معاون وزیر امور خارجه است که بالاخره مذاکره در شور ثالث را تایید کرده و گفته با انگلستان و فرانسه‌ و آلمان‌ در ابوظبي ديدار کرده و در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفتگو کردیم.
این اولين بار ظرف چند روز گذشته است که یک مقام ایرانی‌ مذاکرات را تایید کرده و از نشست با اتحادیه‌ اروپا خبر داده است. پیش از این مذاکرات و گفتگوهای برجامی مدام تکذیب می‌شد.
حالا قیمت طلا و سکه بستگی به ادامه روند اخبار سیاسی دارد. اگر سیاستگذار بتواند اخبار مثبت دیگری به بازار تزریق کند روند کاهشی قیمت‌ها ادامه دار می‌شود و اگر روند ارسال اخبار مثبت‌ متوقف شود،‌روند کاهش قیمت دلار هم متوقف خواهد شد و تاثر این مساله بر بازار سکه و طلا هم مشخص می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.