کد مطلب: ۸۳۲۵۳۶

قیمت طلای جهانی همچنان درجا می زند؟

قیمت طلای جهانی همچنان درجا می زند؟

قیمت طلای جهانی علیرغم گزارش داده های تولیدی آمریکا که جریان نقدینگی را به سمت این فلز گرانبها سوق می دهد، با توجه به پا بر جا بودن احتمال افزایش نرخ بهره، کماکان در فاز احتیاط به سر می برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در روز سه‌شنبه بالاتر از سطوح حمایتی کلیدی ثابت ماند، اما فلز زرد همچنان تحت فشار باقی ماند زیرا بازارها منتظر نشانه‌های بیشتر سیاست‌های پولی از سوی فدرال رزرو در این هفته بودند.

قیمت شمش در دو جلسه گذشته پس از کاهش نرخ تورم ترجیحی فدرال رزرو در ماه می کمتر از حد انتظار بود. اما انتظار می‌رود بانک مرکزی همچنان در ماه جولای نرخ بهره را افزایش دهد.

داده‌های تولیدی ایالات متحده نیز ترس از کند شدن رشد را افزایش داد و باعث افزایش جریان‌ها به سمت طلا شده است.

اما علیرغم افزایش های اخیر، طلا همچنان نزدیک به ضعیف‌ترین سطح خود در نزدیک به چهار ماه گذشته معامله می‌شود. هر اونس طلا ثابت در 1920.91 دلار بود، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا تا ساعت 20:26 ET (00:26 GMT) در 1928.55 دلار در هر اونس ثابت بود.

بازارها تا حد زیادی نسبت به طلا محتاط باقی ماندند تا سرنخ های بیشتری از فدرال رزرو در این هفته ارائه شود، که از صورتجلسه ژوئن بانک مرکزی آغاز شد که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود. در حالی که بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته بود، اما امسال حداقل دو افزایش دیگر را نیز ثبت کرده است.

افزایش نرخ‌های بهره، با توجه به اینکه هزینه فرصت نگهداری فلز زرد را افزایش می‌دهد، نوید بدی برای طلا است.

داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی برای ژوئن نیز در روز جمعه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود که در تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر ماه نقش داشته باشد.

مداخله ژاپن برای تقویت ین

مقامات ژاپنی با فشار زیادی برای مبارزه با ادامه سقوط ین مواجه هستند که ناشی از انتظارات بازار است که بانک ژاپن نرخ بهره را بسیار پایین نگه دارد، حتی در شرایطی که سایر بانک‌های مرکزی سیاست های پولی خود را برای مهار تورم تشدید می‌کنند.

گذشته از مداخله لفظی، دولت ژاپن چندین گزینه برای جلوگیری از سقوط بیش از حد ین در نظر دارد. از جمله آنها مداخله مستقیم در بازار ارز و خرید مقادیر زیادی ین است.

مداخله خرید ین نادر است. در اغلب موارد، وزارت دارایی ین را فروخته است تا از آسیب رساندن به اقتصاد متکی به صادرات جلوگیری کند، زیرا کالاهای ژاپنی را در خارج از کشور رقابتی تر می‌کند.

منبع: اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.