خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۷۰۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلای جهانی / انس جهانی طلا فرصتی برای تنفس پیدا می‌کند؟

پیش بینی قیمت طلای جهانی / انس جهانی طلا فرصتی برای تنفس پیدا می‌کند؟

طی روز جاری (چهارشنبه)، انتظارات برای بهبود روابط آمریکا و چین از یک سو و نگرانی‌های متفاوت در ارتباط با دلارزدایی در اجلاس سران بریکس از سوی دیگر، قیمت انس را در جهت مطلوب خریداران پیش می‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انس طلای جهانی در جریان معاملات ساعات اولیه امروز، موفق شد کانال 1900 دلار خود را باز پس گیرد. از یک سو افت شاخص دلار (DXY) و از سوی دیگر کاهش جزئی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات به عنوان تکیه‌گاه طلای جهانی برای بازیابی بخشی از مسیری که در روند نزولی اخیر طی شد، عمل کرده است.

هفته گذشته و ابتدای هفته جاری، طلای جهانی به سطوح پایین‌تری از کف دو ماهه اخیر نفوذ کرد. فاکتور‌های فاندامنتالی زیادی را می‌توان برای افت ادامه‌دار انس، طی هفته‌های اخیر برشمرد.

از جمله این عوامل می‌توان به تداوم نگرانی‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصاد چین، به‌عنوان بزرگترین مصرف‌کننده طلا، اظهار نظر‌های تهاجمی اعضای فدرال رزرو در راستای ادامه رویکرد انقباضی (افزایش احتمال نرخ بهره) و چراغ سبز رئیس جمهوری آمریکا به تدوین لایحه محدودیت سرمایه‌گذاری در اقتصاد چین، اشاره کرد.

همچنین «کاوش کاری» به‌عنوان عضو داویش (طرفدار سیاست‌های تعدیل نرخ بهره)، برخلاف دیدگاه خود در ماه‌های گذشته اظهار کرد: «راه بسیار زیادی تا کاهش نرخ بهره در اقتصاد آمریکا باقی مانده است». بنابراین می‌توان تائیدیه عبارت معروف «Higher For Longer» به معنای بودن در نرخ‌های بهره بالا را از صحبت‌های او استنباط کرد.

نقش شاخص مدیران خرید PMI در تعیین ریسک و قیمت بازار

اکنون همه نگاه‌ها به گزارش‌های اولیه PMI جهانی برای شارژ انگیزه معاملاتی در قیمت طلا خیره شده است. داده‌های PMI جهانی به اندازه‌گیری خطرات رکود در سراسر جهان کمک می‌کند و در عین حال احساسات گسترده‌تر بازار را هدایت می‌کند. انتشار شاخص مدیران خرید (PMI) در بخش‌های تولید و خدمات امریکا، فرانسه، آلمان و انگلستان و سخنرانی ریاست بانک‌های مرکزی در حوزه ناحیه یورو و ایالات متحده جزو مهم‌ترین رویداد‌های اقتصادی هفته حاضر هستند.

S&P Global US PMI احتمالا نشان می دهد که بخش شرکت‌ها در این ماه در انقباض باقی مانده است. بدتر شدن شرایط کسب و کار در سطح جهانی احتمالاً ریسک‌گریزی را تشدید می‌کند و تقاضای دلار را به‌عنوان دارایی امن تقویت می‌کند. در نتیجه، این شرایط دلار را برای از سرگیری روند صعودی به قیمت طلا تحریک می‌کند.

شاخص PMI بخش تولید ماه اوت، در حالی که پیش‌بینی‌ها محدوده 42.6 واحدی را نشان می‌داد، در سطح 43.7 واحدی منتشر شد. در بخش خدمات اما این شاخص در حالی که ماه گذشته 50.9 واحد بود، در ماه اوت در سطح 48.3 واحدی قرار گرفت. از سوی دیگر بخش ترکیبی این شاخص نیز پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد و در سطح 47 واحدی قرار گرفت.

«روبیا» اقتصاددان ارشد در بانک تجاری هامبورگ، معتقد است که رکود خدمات اکنون منعکس‌کننده عملکرد ضعیف تولید است. او پیش‌بینی می‌کند که بر اساس شاخص‌های فعلی، در سه‌ ماهه سوم اقتصاد ناحیه یورو 0.2- درصد کاهش یابد.

داده‌های ماه آگوست بازتاب هشدار کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش دستمزدها و کاهش بهره‌وری است که به طور بالقوه باعث افزایش تورم می‌شود. روبیا گفت: «در نتیجه، بانک مرکزی اروپا ممکن است تمایل بیشتری به توقف چرخه انقباضی در ماه سپتامبر نداشته باشد.

با وجود کاهش گسترده‌تر، ظاهرا امیدی برای بهبود بخش تولید وجود دارد. شاخص PMI این بخش بهبود جزئی را نشان داد که به بهبود تدریجی احتمالی تا اوایل سال آینده اشاره دارد. یکی از عوامل مهم این رکود، انقباض سریع بخش خدمات آلمان بود که به بحث درباره «آلمان بیمار اروپاست» دامن زد.

پیش بینی قیمت طلای جهانی

قیمت طلای جهانی در حال تثبیت حرکات صعودی این هفته است. چرا که انتظارات برای بهبود روابط آمریکا و چین از یک سو و نگرانی‌های متفاوت در ارتباط با دلارزدایی در اجلاس سران بریکس از سوی دیگر، قیمت انس را در جهت مطلوب خریداران پیش می‌برد.

اجلاس سران بریکس در حال حاضر در آفریقای جنوبی برای تسهیل گفتگوهای دیپلماتیک بین برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

با این حال رویترز اواخر روز سه‌شنبه به نقل از وزارت بازرگانی آمریکا اشاره کرد که جینا ریموندو، وزیر بازرگانی این کشور با سفیر و وزیر امور خارجه چین دیدار کرد و پیش از سفر هفته آینده خود به چین «بحث سازنده» داشت.

علاوه بر این، نتایج حاصل از تولید تراشه آمریکایی که قرار است اواخر روز چهارشنبه منتشر شود، احتمالاً تأثیر قابل‌ توجهی بر احساسات ریسک خواهد داشت. همچنین معامله‌گران طلا نسبت به آشفتگی‌های نظام بانکی آمریکا به ویژه پس از پیوستن S&P به مودیز برای کاهش رتبه چندین بانک منطقه‌ای این کشور، محتاط هستند.

از منظر تکنیکی با از دست رفتن سطح کلیدی حمایت اعلامی در محدوده 1930 دلار، انس جهانی افت نسبتا سنگینی را تجربه کرد. اگرچه به نظر می‌رسد مادامی که قیمت زیر سطح روانی 1900 دلاری قرار داشته باشد، جریان مارکت همچنان در جهت پوزیشن‌های معامله‌گران در جهت فروش و به روند نزولی متمایل است.

در سوی دیگر، مهم‌ترین محدوده‌های حمایتی نزدیک و پیش روی قیمت به ترتیب به محدوده 1880 دلار و 1860 دلار است، بنابراین چگونگی واکنش احتمالی قیمت به این نواحی برای معامله‌گران اهمیت بالایی دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.