خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۸۷۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلای جهانی / مهمترین رویداد پیش روی بازار چیست؟

پیش بینی قیمت طلای جهانی / مهمترین رویداد پیش روی بازار چیست؟

نوسانات مثبت در قیمت طلای جهانی باعث تشکیل اولین کندل هفتگی مثبت طی یک ماه اخیر شد. در ادامه، قیمت طلای جهانی در سطح 1914 دلار هفته گذشته را به پایان برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به بررسی روند قیمت طلای جهانی و رویدادهای اخیر و پیش روی بازار انس جهانی پرداخته است.

وی عنوان کرد: «در هفته اخیر نتایج حاصل از انتشار شاخص مدیران خرید (PMI) در ایالات متحده، انگلستان و اقتصادهای بزرگ ناحیه حوزه یورو در دو بخش تولید و خدمات مجددا به نگرانی پیرامون رکود دامن زدند و زمینه‌ساز افزایش سنتیمنت ریسک‌گریز در بازارهای مالی شدند؛ به‌گونه‌ای که در ادامه، روند افزایشی بازده اوراق قرضه دولتی را متوقف و نوسانات مثبتی در قیمت انس جهانی طلا ایجاد کردند.»

وی ادامه داد: «همچنین جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم اقتصادی سالانه موسوم به جکسون هول آمادگی فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ‌ها در صورت صلاحدید را تکرار کرد و در ادامه به گونه‌ای محتاطانه تاکید کرد فدرال رزرو در تصمیم‌گیری برای تشدید بیشتر سیاست‌ها یا حفظ نرخ فعلی با احتیاط عمل خواهد کرد.»

این تحلیلگر بازارهای جهانی تاکید کرد: «سرمایه‌گذراران بایستی توجه داشته باشند برخلاف اینکه به نظر در مراحل پایانی افزایش نرخ بهره قرار داریم و روند شاخص PCE که به عنوان معیار ترجیحی فد جهت سنجش و تمرکز بر اهداف تورمی شناخته می‌شود تا محدوده 4 درصد کاهش داشته است؛ اما همچنان این شاخص با معیار تورمی بانک مرکزی امریکا فاصله دارد. بنابراین داده‌های مطلوب مرتبط به بخش اشتغال و خرده فروشی در ایالات متحده می‌تواند نگرانی‌ در مورد کند شدن رشد اقتصادی را کاهش داده و همچنان از رویکرد داده محور فدرال رزرو حمایت کند.»

وی ادامه داد: «این در حالیست که در ناحیه یورو و چین ترس از رکود بیش از پیش افزایش یافته، بنابراین در چنین شرایطی دلار به عنوان یک مزیت در سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود که نشان دهنده چشم انداز اقتصادی نسبتا بهتر ایالات متحده در مقایسه با ناحیه یورو، بریتانیا و چین در این مقاطع بوده است. از این رو به نظر می‌رسد سیاست‌های تسهیل پولی چین و تمایل به توقف افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در حال افزایش است.»

وی افزود: «بنابراین آنچه حائز اهمیت است رویکرد بانک‌های مرکزی و نیز داده‌های اقتصادی پیش رو است؛ به‌طوری که اگر داده‌های اقتصادی در ایالات متحده به ضرورت انقباض بیشتر از سوی فدرال رزرو اشاره کنند، دلار آمریکا می‌تواند افزایش یابد و بر عملکرد طلا تاثیر منفی بگذارد و بالعکس، اگر این داده‌ها ضعف اقتصادی و کاهش تورم را نشان دهند احتمالا منتج به کاهش بازدهی آمریکا و ضعف دلار آمریکا خواهند شد. در این صورت قیمت طلا می‌تواند رشد بیشتری پیدا کند.»

رویدادهای پیش روی سناریو پیش بینی قیمت طلای جهانی

حاجی‌احمدی درباره تاثیر رویدادهای پیش روی طلای جهانی بیان کرد: «هفته پیش رو یک هفته نسبتا شلوغ با داده‌های اقتصادی قابل توجه و اثرگذار خواهد بود که احتمالاً تحرکات قابل توجهی در مارکت و انس جهانی طلا دربر خواهد داشت. گزارش مشاغل ماه آگوست و گزارش تورم PCE با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده از جانب فعالین اقتصادی و بازارهای مالی به دقت بررسی خواهند شد. همچنین احتمالا بخشی از توجه سرمایه‌گذاران به انتشار شاخص CPI ناحیه یورو خواهد بود. چین عامل نگرانی دیگری است که انتشار شاخص PMI آن برای ماه آگوست نیز بسیار مهم خواهد بود.»

نمودار پیش بینی قیمت طلای جهانی

نمودار پیش بینی قیمت طلای جهانی، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت طلای جهانی

حاجی‌احمدی در ادامه بررسی روند قیمت انس جهانی طلا افزود: «از منظر تکنیکال، مطابق انتظار و سناریو تحلیلی پیش بینی قیمت طلای جهانی، این فلز گران‌بها با نوسانات مثبتی همراه شد و کندل هفتگی خود را فراتر از محدوده روانی 1900 دلار بست. در حال حاضر این محدوده می‌تواند به عنوان یک زون حمایتی مهم و معتبر نقش ایفا کند.

با توجه به درگیری نرخ بازده و ایندکس دلار در محدوده مهم مقاومتی، مادامی که قیمت طلای جهانی فراتر از 1900 دلار باشد با ضرایب احتمالی بالاتر می‌توان به رشد بیشتر در کوتاه مدت تا هدف اولیه 1945 دلار وزن داد و در تثبیت قیمت فراتر از 1940 دلار هدف 2000 دلاری فعال خواهد شد؛ در سناریو مقابل، اما در صورت تثبیت قیمت زیر محدوده 1900 دلار به ترتیب اهدافی حوالی 1870 و 1840 دلار فعال خواهد شد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.