خبر مهم:

کد مطلب: ۸۶۳۵۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

طلای جهانی ۲۵۰۰ دلاری می‌شود؟/ گرم کردن بازار طلا با پیش بینی های زرد

طلای جهانی 2500 دلاری می‌شود؟/ گرم کردن بازار طلا با پیش بینی های زرد

طی روزهای اخیر برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر این بوده است که قیمت طلای جهانی تا ژانویه امسال به 2500 دلار می‌رسد. این در حالی است که اکنون در فاصله سه ماه مانده تا تاریخ مذکور، قیمت طلای جهانی 1919 دلار است. به این ترتیب این پیش بینی انتظار دارد قیمت طلا طی این بازه کوتاه‌مدت، 581 دلار رشد کند. آیا این روند قابل دسترسی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحلیلگران بازار طلای جهانی، قیمت طلا را نزولی می‌بینند چرا که نشانه‌هایی مبنی بر تضعیف اقتصاد آمریکا وجود ندارد و هر چه اقتصاد آمریکا قوی‌تر باشد به معنای تقویت دلار در برابر طلا و نزول قیمت طلای جهانی است.

ضمن آنکه به نظر می‌رسد فدرال رزرو همچنان بر سیاست‌های سخت‌گیرانه خود در قبال تورم و تقویت دلار اصرار دارد. در همین حال طی دو سال اخیر، فد تجربه موفقی در این زمینه داشته و توانسته است تعادل طلا و دلار را در راستای کنترل تورم ایجاد کند.

باید اشاره داشت که پیشتر نیز یکی از استراتژیست‌های بنک آف آمریکا در یک یادداشت درون سازمانی که برای اطلاع سایر اعضای تصمیم‌گیرنده در این بانک نوشته شده بود، اظهار کرده بود که با توجه به تقاضای خرید از سوی سایر بانک‌های مرکزی و ادامه روند دلارزدایی در اقتصاد جهانی و نیز توقف احتمالی روند افزایش نرخ بهره، طلا برای رسیدن به قیمت ۲۵۰۰ دلار تنها به تکانه‌ای کوچک نیاز دارد.

با این حال اما شرط مهم رسیدن به این قیمت، تصمیم فدرال‌رزو برای عقب‌نشینی از افزایش نرخ بهره است که آن هم محقق نشده و به نظر می‌رسد تا پایان سال میلادی، نرخ بهره از سوی فد یک بار دیگر افزایش یابد.

بر این اساس شاید بتوان گفت دم زدن از طلای 2500 دلاری تا سه ماه آینده که به معنای رشد بیش از 30 درصدی قیمت اونس جهانی طلاست تا حدی دور از انتظار بوده و در بازار داخلی طلا بیشتر در راستای تحریک تقاضا صورت می‌گیرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.