فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۲۱۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / انس و دلار، طلا را صعودی کردند

قیمت طلا و سکه امروز 16 آذر ۱۴۰۲ / انس و دلار، طلا را صعودی کردند

قیمت طلا و سکه، امروز روند افزایشی دارد. دلار و انس نیز صعودی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز پنجشنبه 16 آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند افزایشی دارد. قیمت طلا از ظهر دیروز کمتر و از آخرین نرخ روز گذشته بیشتر است. قیمت سکه تمام و قطعات سکه نیز افزایش را تجربه کرده است. مثقال طلا نیز با وجودی که نسبت به ظهر دیروز، ارزان‌تر است اما نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، روند صعودی دارد. 

همچنین قیمت دلار روند افزایشی به خود گرفته است و حتی در ساعاتی به میانه کانال 50 هزار تومان نیز رسید. قیمت انس نیز امروز روند صعودی دارد. 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود هشت هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و 475 هزار و 100 تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 482 هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و 29 میلیون و 297 هزار تومان است؛ حدود 87 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، 29 میلیون و 159 هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با 97 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 25 میلیون و 804 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 748 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود دو هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 143 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 17 هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و 612 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز کاری هفته، نیم سکه با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 400 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز نیم سکه 15 میلیون و 400 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود هفت هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و 311 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز ربع سکه 10 میلیون و 400 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 23 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 354 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه پنج میلیون و 750 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود 13 هزار تومان کاهش، دو میلیون و 774 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود 23 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 704 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 714 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

تداوم روند افزایشی قیمت انس

قیمت جهانی طلا، مانند روز گذشته روند صعودی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 3.9 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود 2,034.65 دلار رسیده، این به معنای رشد حدود 0.36 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، این روزها تحت تاثیر قیمت ارز و تحولات بازار انس، نوساناتی را تجربه می‌کند. امروز که هر دو روند صعودی دارند، بازار طلای داخلی نیز بر خلاف روز گذشته، روند افزایشی به خود گرفته است. 

کارشناسان و فعالان بازار طلا با اشاره به تداوم رکود در این بازار و همچنین تلاش بازارساز برای کنترل قیمت دلار، احتمال افزایش شارپی را در در قیمت طلا و سکه نمی‌دهند. در عین حال، به اعتقاد آنها باید منتظر تحرکات قیمت انس نیز ماند. 

مطالعه دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و پیش بینی قیمت طلا و سکه 16 آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می‌شود.    

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.