خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۲۹۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / کاهش قیمت در بازار ادامه دارد

قیمت طلا و سکه امروز 27 آذر ۱۴۰۲ / کاهش قیمت در بازار ادامه دارد

قیمت طلا و سکه امروز مانند روزهای اخیر روند نزولی دارد. دلار نیز کاهشی اما انس افزایشی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز دوشنبه 27 آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه مانند روزهای گذشته روند کاهشی دارد. حتی روز گذشته نیز که بازار تعطیل رسمی بود، روند قیمتی در معاملات پشت خطی بر اساس اعلام برخی منابع نزولی بود. امروز نیز قیمت طلا در محدوده دو میلیون و 450 هزار تومان همین روند را دارد. قیمت سکه امامی نیز در حالی نزدیک شدن به کف کانال 29 میلیون تومانی است و نرخ سکه بهار آزادی نیز که هفته گذشته به 26 میلیون تومان هم رسیده بود، این روزها روند کاهشی دارد. قطعات سکه و مثقال طلا نیز همین روند را طی می‌کنند. 

همچنین قیمت دلار نیز امروز نزولی است اما انس در کانال دو هزار دلاری روند افزایشی دارد. 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود سه هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز شنبه، دو میلیون و 454 هزار و 300 تومان معامله می‌شود. روز شنبه در همین ساعات، هر گرم طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 457 هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و 29 میلیون و 246 هزار تومان است؛ حدود 349 هزار تومان کمتر از آخرین معاملات پیش از تعطیلی بازار. روز شنبه در همین ساعات، سکه امامی، 29 میلیون و 597 هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با 196 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات پیش از تعطیلی بازار، حدود 25 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود. روز شنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 996 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 376 هزار تومان کاهش نسبت به روز شنبه، به پنج میلیون و 230 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 225 هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و 780 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با 100 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات پیش از تعطیلی بازار، با قیمت 15 میلیون و 400 هزار تومان معامله می‌شود. روز شنبه نیز در همین ساعات، نیم سکه 15 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود 115 هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و 390 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با 100 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات پیش از تعطیلی بازار، با قیمت 10 میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد می‌شود. روز شنبه نیز در همین ساعات، نیز ربع سکه 10 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 106 هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و 394 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی نیز با پنج هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معمالات روز شنبه، با قیمت پنج میلیون و 795 هزار تومان معامله می‌شود. روز شنبه در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود 9 هزار تومان کاهش، در حدود دو میلیون و 838 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود هفت هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز شنبه، با قیمت 10 میلیون و 635 هزار تومان معامله می‌شود. روز شنبه در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 660 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

افزایش قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز همزمان با بازگشایی بازارها بر خلاف روزهای گذشته، روند صعودی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 1.94 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود 2,024.52 دلار رسیده، این به معنای رشد حدود 0.33 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

تداوم رکود در بازار طلا و روند نزولی قیمت ارز باعث شده است که نرخ طلا و سکه، با وجود روند افزایش قیمت انس، این روزها کاهشی در ایران کاهشی است.

ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا با تاکید بر روند نسبتا باثبات قیمت طلا و سکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون به تجارت‌نیوز گفت: «با وجود رکود تقاضا در بازار طلا، سایه روند کاهشی بر این بازار سنگین‌تر است. اثر اخبار مربوط به جنگ منطقه خنثی شده و سیگنال‌های مساعد سیاسی نیز مانع رشد قیمت در بازار فلز زرد شده است.» (برای اطلاعات بیشتر پیش بینی قیمت طلا و سکه 27 آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

مطالعه دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و  طلا و سکه 27 آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می‌شود.    

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.