خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۳۲۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز اول دی ۱۴۰۲ / بازار افزایشی شد

قیمت طلا و سکه امروز اول دی ۱۴۰۲ / بازار افزایشی شد

قیمت طلا و سکه امامی امروز افزایشی است اما سکه بهار آزادی روندی کاهشی دارد. دلار و انس نیز امروز افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز جمعه اول دی، با وجودی که بازار طلا تعطیل رسمی است تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس اعلام برخی منابع، قیمت طلا و سکه روند صعودی دارد. قیمت طلا همچنان در حال نزدیک شدن به نیمه کانال دو میلیون تومانی است. قیمت سکه امامی، قطعات سکه و مثقال طلا نیز افزایشی ثبت شده اما سکه بهار آزادی نزولی است.

امروز قیمت دلار نیز در کانال 50 هزار دلاری، روند افزایشی ضعیفی دارد و انس نیز در همان سطح دو هزار دلاری صعودی است. 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، با حدود 11 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۷۱ هزار و 300 تومان معامله می‌شود. 

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و 29 میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است؛ حدود 78 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. 

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با حدود 45 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 25 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود. 

قیمت انواع سکه

همچنین در آخرین روز هفته، نیم سکه با 52 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 300 هزار تومان معامله می‌شود. 

امروز ربع سکه نیز، با 52 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 300 هزار تومان داد و ستد می‌شود.

در این میان، سکه گرمی با حدود 38 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود.

هر مثقال طلا اما با حدود ۴۸ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و ۷۰۵ هزار تومان معامله می‌شود. 

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، مانند روزهای گذشته صعودی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 2.93 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود 2,054.11 دلار رسیده، این به معنای رشد حدود 0.08 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

معاملات انس طلای جهانی در کنار سایر جفت‌ارزها در هفته‌های پایانی سال 2023، کم‌جان دنبال می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط حال و تحلیل آینده انس گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی را بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در هفته جاری بازارهای مالی به غیر از بورس همگی بازدهی منفی را تجربه کرده‌اند. سکه بیشترین افت را داشته است و پس از آن، طلا و دلار قرار گرفته‌اند. به عبارت دیگر، در هفته اخیر سکه امامی کاهش بازدهی ۱.۱۶ درصدی داشت. این قطعه دیروز پنجشنبه 30 آذر، با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان به کار خود پایان داد و افت قیمت ۳۴۴ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته داشت. طلا نیز روز گذشته با کاهش ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومانی نسبت به پنجشنبه 23 آذر، بازدهی منفی ۰.۷۰ را پشت سر گذاشت. 

با وجود تلاش بازارساز برای ورود دلار به کانال 49 هزار تومانی، ارز آمریکایی تنها یک روز در این سطح دوام آورد و از روز گذشته، پنجشنبه بار دیگر به کانال 50 هزار تومانی بازگشته است. البته در شرایطی که به اعتقاد برخی کارشناسان مالی، بازارساز همه تلاش خود را می‌کند که با خبردرمانی و ارزپاشی بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه را کنترل کند، احتمال افزایش قابل توجه قیمت‌ها در آینده نزدیک دور از انتظار است اما رسیدن آن روز شاید خیلی دور هم نباشد. 

بازار طلا و سکه البته با مساله رکود ادامه‌دار هم مواجه است که فعالان بازار معتقدند با توجه به وضعیت معیشتی جامعه و کاهش قدرت خرید مردم احتمال تداوم آن شدید است. در این شرایط به نظر می‌رسد قیمت‌ها در این بازار تا مدتی تقریبا ثابت بماند مگر اینکه اتفاق خاصی در بازار ارز یا طلای جهانی رخ دهد. 

مطالعه دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و  بازدهی بازارها در هفته چهارم آذر و پاییز ۱۴۰۲ پیشنهاد می‌شود.    

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.