فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۳۵۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۵ دی ۱۴۰۲ / سکه بهار آزادی ۲۶ میلیون تومانی شد

قیمت طلا و سکه امروز 5 دی ۱۴۰۲ / سکه بهار آزادی 26 میلیون تومانی شد

قیمت طلا و سکه امروز روند افزایشی دارد و سکه بهار آزادی به کانال 26 میلیون تومانی رفته است. بازار تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و انس قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز سه‌شنبه 5 دی، قیمت طلا و سکه روند افزایشی دارد. قیمت طلا به نیمه کانال دو میلیون تومانی رسیده است . قیمت سکه امامی، بهار آزادی، قطعات سکه و مثقال طلا نیز افزایشی است. 

امروز قیمت دلار به کانال 50 هزار تومانی بازگشته است و انس نیز در کانال دو هزار دلاری، افزایش قیمت را تجربه می‌کند. 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود 35 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و 489 هزار و 900 تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 465 هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر 29 میلیون و 497 هزار تومان است؛ 187 هزار تومان بیشتر از آخرین معاملات روز گذشته ندارد. دیروز در همین ساعات، سکه امامی 29 میلیون و 203 هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با 211 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، حدود 26 میلیون تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 715 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 341 هزار تومان افزایش، به پنج میلیون و 90 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 191 هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و 605  هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با 100 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، نیم سکه 15 میلیون و 350 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود 12 هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و 305 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه نیز، با 150 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 450 هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز، ربع سکه 10 میلیون و 350 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 350 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز، ربع سکه پنج میلیون و 750 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود 24 هزار تومان کاهش، در حدود دو میلیون و 797 هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با حدود 139 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 774 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر مثقال طلا 10 میلیون و 681 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

تداوم روند افزایشی قیمت انس

امروز نیز همچون روزهای گذشته قیمت جهانی طلا، صعودی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 1.87 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود 2,062.31 دلار رسیده، این به معنای رشد حدود 0.44 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در حالی که دلار تنها یک روز در کانال 49 هزار تومانی دوام آورد و دوباره به سطح 50 هزار تومانی بازگشت و انس نیز روند افزایشی روزهای اخیر را حفظ کرده است، بازار طلا امروز روند افزایشی را تجربه می‌کند.

با وجود این، معامله‌گران بازار طلا با اشاره به تعطیلی بازارهای جهانی در روزهای پایانی سال میلادی روزهای آرامی را برای بازار داخلی طلا پیش‌بینی می‌کنند. 

در بعد داخلی، در روزهای اخیر مساله ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه مودیان و وایرال شدن دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش طلا در فضای مجازی، از موضوعاتی بود که مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفت. برخی معامله‌گران می‌گویند در پی موارد ذکرشده تقاضا برای طلا پایین آمده اما به نظر نمی‌رسد این موضع بر روند قیمت‌ها تاثیر گذاشته باشد (برای اطلاعات بیشتر گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 5 دی ۱۴۰۲ را بخوانید.)

مطالعه دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و  قیمت طلا و سکه 5 دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می‌شود.    

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.