کد مطلب: ۹۰۳۴۰۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار ۶ فرودین ۱۴۰۳/ قیمت دلار سر افزایش دارد؟

پیش بینی قیمت دلار 6 فرودین 1403/ قیمت دلار سر افزایش دارد؟

قیمت دلار که در آخرین روزهای معاملاتی سال گذشته در کریدور ششم بسته شده بود، در معاملات پشت خطی نخستین روز معاملاتی سال جدید در این مسیر پیشروی کرد. این در حالی‌ست که بازار ارز هنوز معاملات نقدی جدی و قابل اعتنایی به خود ندیده و به نظر می‌رسد این روند افزایشی بیشتر، فضاسازی افزایشی‌های بازار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار پنجم فروردین‌ماه روند افزایشی را تجربه کرد اما این تحولات قیمتی به معاملات پشت خطی محدود بوده است. هنوز خبری از معاملات نقدی موثر در بازار ارز نیست و به نظر می‌رسد مانند بازار طلا و سکه، معاملات جهت‌دهنده بازار ارز نیز از روز چهاردهم فروردین‌ماه آغاز شود.

بر همین اساس، بسیاری از فعالان بازار معتقدند روند رو به رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی، بیشتر فضاسازی‌ست تا تحولات قیمتی واقعی. اگرچه وضعیت اقتصادی به‌گونه‌ای‌ست که نمی‌توان چشم‌انداز چندان مثبتی را برای آن ترسیم کرد اما با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و اظهارات دولتمردان، به نظر می‌رسد قرار نیست همزمان با بازگشایی رسمی بازارها در نیمه دوم فروردین، مهار دلار رها باشد. از همین رو به نظر می‌رسد بازارساز درصدد کنترل قیمت دلار برآید و معاملات نقدی را دست کم در کف کریدور ششم حفظ کند.

قیمت دلار 5 فروردین 1403

بررسی‌ها نشان می‌ دهد که قیمت دلار در معاملات پشت خطی پنجم فروردین در آستانه ورود به کانال دوم کریدور ششم قرار گرفته است. در این روز همچنین قیمت یورو در بازار آزاد با رشد همراه بود و به 66 هزار و 750 تومان رسید.

قیمت دلار 5 فروردین

گفتنی‌ست قیمت درهم امارات به 16 هزار و 320 تومان رسید و پوند انگلیس 77 هزار و 350 تومانی شد. قیمت لیر ترکیه هم در معاملات پنجم فروردین 1620 تومان شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خانم بخاطر روسیه قیمت یکمقدار صعودی شد

  • سیدعطااله

    پشت قضیه دلار خود بانک مرکزی و دلالان خودشان است وچون دیگر دولت زوراش به آنها نمی رسد مجبور است آنها تبعیت کند حکومت در دست کسانی است که در خارج از ایران نشسته واز راه دور کنترل‌ همه چیز دستاشو ن است والا یک شیخ نشین مثل امارات که یک جزیره وسط آب است درهم اش نباید ملاک تعیین قیمت ارز ایران باشد