فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۸۰۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / سلام سکه به رشد دلار

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 11 تیر 1403 /  سلام سکه به رشد دلار

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته در تمام قطعات و وزن‌ها رشد داشت. دلار روز یکشنبه و در تعطیلی بازارهای جهانی، لیدر اصلی تعیین قیمت در بازارهای مالی بود. تلرانس قیمت در بازار طلا ۱۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومانی بود و سکه بهار را یک کانال بالا برد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با افزایش قیمت دلار همراه شد و در تمام قطعات و وزن‌ها رشد کرد. افزایش قیمت در بازار فلز زرد در دومین روز هفته تلرانس ۱۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومانی داشت و سکه بهار را ۳۹ میلیونی کرد.

Screenshot 2024-06-30 at 5.21.58 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

شایان ذکر است روند عرضه و تقاضا در بازار فلز زرد تغییر چندانی نداشت و حباب سکه هم‌پای قیمت، رشد کرد. معامله‌گران افزایش انتظارات تورمی و رشد قیمت دلار را دلیل اصلی صعود قیمت در بازار طلا می‌دانند.

معامله‌گران برای روزهای باقی‌مانده از هفته جاری چشم به بازار ارز و تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری دوخته‌اند. آنها تشدید تنش میان اسرائیل و لبنان و برخی موضع‌گیری‌های ایران در این خصوص را نیز دلیل افزایش‌ قیمت در بازارهای مالی در دومین روز هفته می‌دانند. کارشناسان اقتصادی هر گونه پیش‌بینی برای بازار فلز زرد را وابسته به روند قیمت دلار می‌دانند و معتقدند بازارها به طور نسبی از الگوی رفت و برگشتی سال گذشته پیروی می‌کند.

قیمت نقره گران شد

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشت و اونس جهانی طلا روی رقم ۲۳۲۶ دلاری و اونس جهانی نقره روی رقم ۲۹ دلار و ۱۴ سنتی ثابت بود. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی افزایش ۳۳۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۸ هزار و ۲۳۰ تومانی معامله شد.

سکه بهار ۹۰۰ هزار تومان گران شد

سکه امامی روز یکشنبه ۱۰ تیر با رشد ۴۲۸ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار افزایش ۹۰۰ هزار تومانی داشت و روی رقم ۳۹ میلیون و ۹۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه و ربع سکه هر یک با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی عرضه شد.

حباب سکه افزایشی شد

قیمت طلا در دومین روز هفته در تمام وزن‌ها افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۳۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۳۴۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۳۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۴۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۴ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز یکشنبه در تمام قطعات افزایشی شد. حباب سکه امامی ۱۹۷ هزار تومان، سکه بهار ۷۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۱ هزار تومان و سکه گرمی ۷۶ هزار تومان رشد کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.