خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۷۸۱

کاهش اندک قیمت طلا

کاهش اندک قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۸۱ درصد کاهش به ۲۴۰۰ دلار و ۸۳ سنت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا بیش از 2 درصد در روز جمعه کاهش یافت که تا حدی نتیجه بالا رفتن ارزش دلار بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1.81 درصد کاهش به 2400 دلار و 83 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 2.33 درصدی به 2399 دلار و 10 سنت رسیده است.

شاخص دلار 0.2 درصد افزایش یافته و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است که هر دو بر قیمت طلا فشار آورده‌اند.

افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر قیمت طلا را در هفته گذشته به یک رکورد جدید رساند.

 بازارها حالا 98 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات خود در هفته گذشته با تاکید بر نزدیک شدن نرخ تورم به هدف بانک مرکزی گفت حالا می‌توان در مورد پایین آوردن نرخ بهره تصمیم‌گیری کرد.

تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن نرخ بهره قیمت طلا را به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد. از طرف دیگر، اگر ضعف اقتصاد دولت را مجبور به معرفی محرک‌های مالی کند، آن وقت همه چیز به نفع طلا و فلزات صنعتی خواهد بود.

خرید فیزیکی طلا در آسیا در این هفته کاهش یافته که نشان دهنده عدم تمایل مشتریان برای انجام خریدهای جدید علیرغم پایین آمدن قیمت‌ها بوده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 3.06 درصد کاهش به 29 دلار و 30 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.63 درصدی، 965 دلار و 95 سنت معامله می‌شود.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.