فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۱۷۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۶ مرداد ۱۴۰۳ / بازار طلا با حمایت اونس جهانی طلا صعودی می‌شود؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 6 مرداد 1403 / بازار طلا با حمایت اونس جهانی طلا صعودی می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در هفته ابتدایی مرداد متاثر از رفت و برگشت‌های سنگین اونس جهانی طلا در سرگیجه کاهش و افزایش قیمت قرار داشت؛ به گونه‌ای که بازدهی این بازار نیز روند متوازنی نداشت. بازدهی طلا در هفته اخیر منفی و بازدهی سکه مثبت شد. اونس جهانی طلا در بسته بودن بازارهای داخلی رشد قیمت دارد و این موضوع می‌تواند در اولین روز هفته پیش رو ریتم بازار طلا در داخل را صعودی کند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در هفته ابتدایی مرداد روند یکدستی نداشت. بازدهی منفی طلا تحت تاثیر افت ۹۲ دلاری اونس جهانی طلا در یک هفته اخیر، رخ داد و بازدهی سکه با رشد بازدهی دلار همراه شد و سکه‌های سنگین را یک کانال بالاتر نشاند.

Screenshot 2024-07-26 at 3.39.06 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با وجود اینکه کارشناسان اقتصادی دلار را لیدر اصلی تعیین قیمت در بازار طلا می‌دانند اما در هفته‌های اخیر نوسان محدود دلار و درجا زدن این اسکناس در منطقه‌ای مشخص اثرپذیری طلای داخلی از نوسانات اونس جهانی طلا را بیشتر کرده است.

تحلیلگران بازارهای مالی با اطمینان از کاهش نرخ بهره آمریکا، روند قیمت اونس جهانی طلا را افزایشی پیش‌بینی می‌کنند؛ از سوی دیگر نوسانات افزایشی دلار در هفته اخیر نیز حکایت از تمایل این اسکناس برای افزایش قیمت دارد، بنابراین برای ایجاد ریتم نزولی در بازار طلا در هفته دوم مرداد باید چشم‌انتظار کاهش ارزش فاکتورهای اساسی و تزریق سیگنال‌های مساعد به بازارهای مالی باشیم.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۷۴ دلاری معامله می‌شود و رشد ۱۳ دلار و ۲۱ سنتی دارد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۷۷ سنتی ایستاده است و تغییر قیمت ندارد. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار ۹۲۰ تومانی در حال عرضه است و رشد ۳۲۰ تومانی دارد.

سکه امامی در کانال ۴۱ میلیونی تثبیت شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه چهارم مرداد با رشد ۱۵۰ هزار تومانی روی رقم ۴۱ میلیون و ۲۸۲ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۱۳۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۷۲۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با افت ۵۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی بدون تغییر قیمت و در کف کانال هفت میلیون تومانی ایستاد.

طلا کاهشی شد

قیمت طلا در آخرین روز هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۱۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۶۰۸ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۷۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۸ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات رشد داشت. حباب سکه امامی ۶۵۹ هزار تومان، سکه بهار ۵۶۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۹۵ هزار تومان، ربع‌ سکه ۲۲ هزار تومان و سکه گرمی ۶۱ هزار تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.