فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۱۰۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

زریاب؛ سقف ۲۵۰۰ دلاری طلا در دسترس قرار گرفت؟ + ویدئو

حجم ویدیو: ۲۱.۷۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۴ دانلود ویدیو

قیمت طلای جهانی بعد از بازپس‌گیری سطح ۲۴۰۰ دلاری در هفته معاملاتی پیشین، مومنتوم صعودی قوی پیدا کرد. قیمت طلای جهانی پس از اعلام سیاست فدرال رزرو و انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی آمریکا، از کاهش بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بهره برد. در راستای پیش بینی قیمت طلای جهانی به نظر می‌رسد، تشدید تنش‌های ژئوپولیتیکی و انتظارات کاهشی از نرخ بهره، جریانی از تقاضا برای طلای جهانی ایجاد کند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلای جهانی هفته را با آرامش آغاز کرد، زیرا سرمایه‌گذاران پیش از وقوع رویدادهای کلان اقتصادی مهم، از اتخاذ مواضع مشخص، خودداری کردند. با این حال، پس از بسته شدن اولین روز معاملاتی هفته که تقریباً بدون تغییر بود، قیمت طلای جهانی در روز سه‌شنبه مومنتوم صعودی پیدا کرد و از سطح ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

در این میان، ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، در ایران از جانب رژیم صهیونیستی، باعث تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی شد. در این بین، طلای جهانی از افزایش نگرانی‌ها در مورد تشدید بحران در خاورمیانه بهره‌مند شد و به روند صعودی خود ادامه داد.

قیمت طلا، چشم به تراز تجاری چین دوخته است

در جلسه آسیایی روز چهارشنبه، داده‌های تراز تجاری چین برای ماه جولای، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در جهان، بادقت از سمت اهالی بازار مورد توجه قرار خواهد گرفت. چند هفته پیش، بانک مرکزی چین (PBoC) به طور غیرمنتظره نرخ بهره اولیه یک ساله، نرخ LPR پنج ساله و نرخ تسهیلات قرض‌دهی میان‌مدت یک‌ساله (MLF) را کاهش داد.

این تصمیمات، نگرانی‌ها در مورد وخیم‌تر شدن چشم‌انداز اقتصادی چین را احیا کرد و به طلا فشار آورد. بنابراین، اگر داده‌های تراز تجاری چین ناامیدکننده باشد، طلای جهانی ممکن است در اواسط هفته، جای پای خود را از دست بدهد.

تقویم اقتصادی در هفته آینده میلادی هیچ داده مهم دیگری که بتواند بر ارزش طلا تاثیر بگذارد ارائه نخواهد کرد. با این حال، سرمایه‌گذاران همچنان بر تیترهای ژئوپولیتیک تمرکز خواهند کرد. همچنین با توجه به پایان دوره سکوت، به‌دقت به نظرات مقامات فدرال رزرو گوش خواهند داد.

اگر سیاست‌گذاران فدرال رزرو با انتظارات بازار مبنی بر چندین کاهش نرخ بهره در این سال مخالفت کنند، بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا ممکن است بهبود یابد و باعث اصلاح نزولی قیمت طلا شود.

در صورتی که تنش‌ها در خاورمیانه با اقدام تلافی‌جویانه ایران همچنان تشدید شود، احتمالاً طلا به‌ عنوان یک پناهگاه امن همچنان تقاضا پیدا خواهد کرد.

پیش بینی قیمت طلای جهانی در هفته پیش رو

قیمت طلای جهانی پس از پولبک به خط داینامیک آبی‌رنگ، بالاتر از ناحیه پرتقاضا قرار گرفته است. در صورتی که روز دوشنبه، قیمت بالاتر از این ناحیه، تثبیت شود، می‌توان انتظار جهش قیمت تا ارتفاع 2500 دلاری را داشت. 

xauusd 2 aug

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجات‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.