خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۱۲۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / تتر ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومانی شد

قیمت دلار امروز ۲۴ مرداد 1403 / تتر ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومانی شد

قیمت دلار در شروع معاملات امروز با کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد و این اسکناس را به نیمه ابتدایی کانال پایانی کریدور پنجم کشاند. معامله‌گران، کاهش نقدینگی در بازار و ثبات نسبی شرایط سیاسی را دلیل افت پلکانی قیمت دلار می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد. اسکناس دلار در لحظه نگارش این گزارش در نیمه ابتدایی کانال ۹ از کریدور پنجم در حال معامله است.

Screenshot 2024-08-14 at 12.28.20 PM

معامله‌گران، خروج پول از بازار و بلوکه شدن بخشی از سرمایه‌های در دست مردم در حساب‌های وکالتی به منظور پیش‌ ثبت نام خودرو را یکی از دلایل افت پلکانی قیمت دلار و سایر ارزهای مهم می‌دانند. از سوی دیگر تعطیلی بازار هرات در روزهای اخیر به ریتم کاهشی دلار کمک کرده است.

به نظر می‌رسد برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص شرط ایران برای حمله نکردن به اسرائیل در صورت آتش‌بس در غزه نیز به آرامش بازار ارز کمک کرده است.

گفتنی است در حالی که قیمت دلار در بازار غیررسمی طی دو روز اخیر با نوسانات کاهشی همراه بوده؛ اما قیمت دلار در مرکز مبادله با افزایش ارزش همراه است. جهش‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی قیمت حواله دلار آن را در کانال ۴۵ هزار تومانی نشانده و اسکناس دلار به کانال ۴۹ هزار تومانی صعود کرد. در همین راستا رئیس بانک مرکزی روز سه‌شنبه تلویحا اعلام کرد در دولت سیزدهم نیز قصد افزایش قیمت دلار نیما را داشته‌اند اما مورد موافقت دولت قرار نگرفته است.

دلار حواله ۴۵ هزار تومانی شد

 قیمت درهم امروز با افت ۱۵۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار گرفته است. قیمت تتر روز چهارشنبه با افت ۵۰۰ تومانی روی رقم ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومانی ایستاده است و باد لار ۵۰ تومان فاصله دارد.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۶ هزار و ۶۳۰ تومانی معامله شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۵۱۰ تومانی ایستاد و نسبت به روز گذشته ۱۵۰ تومان ارزان شد.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۵۳ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۳ تومانی عرضه شد و نسبت به روز گذشته ۱۸۱ تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.